zapamtite
Ove stvari pristojni ljudi nikad ne rade u restoranu: Proteraće vas iz njega, a konobari vam nikad neće oprostiti
Ovo se naširoko smatra jednim od najgorih mogućih ponašanja u restoranu.
Ne, restoran nije biblioteka i naravno da je prihvatljivo smejati se i razgovarati, a u mnogo ležernijih restorana može čak biti i bučno. Ali niste tamo jedini. Ako vičete ili se bunite, nemate poštovanja prema drugim gostima. Još jedno ponašanje za koje radnici restorana i posetioci kažu da je prečesto je kada roditelji puštaju svoju decu da trčkaraju po restoranu, piše 24sata.hr.
Tretiranje konobara kao da je „ispod vas“
Ovo se naširoko smatra jednim od najgorih mogućih ponašanja u restoranu. Postoje brojna istraživanja koja pokazuju da vas nepristojnost prema vašem poslužitelju može odmah učiniti i neprivlačnim na sastanku.
Iskaljivanje na konobaru
Još gore je iskaljivanje na konobaru. Mnoštvo uobičajenih problema s restoranima nije krivica konobara – ali oni su ti koji snose najveći teret pritužbi. Ljudi često frustracije zbog kašnjenja hrane ili lošeg upravljanja restoranom iskaljuju na poslužiteljima koji nemaju kontrolu nad onim što se događa u kuhinji.
Unošenje hrane
Kafa za poneti koju ste uzeli usput – bacite je pre nego što odete u restoran. Mnogi restorani imaju znakove koji vas podsećaju da ne unosite hranu ili piće koje ste kupili negde drugde, a to je jedno od pravila kojeg se pridržavaju pristojni gosti restorana.
Dolazak neposredno pre zatvaranja
Ili neposredno prije zatvaranja kuhinje. Ili koja god varijanta bila za vaš odabrani lokal. To će svakako otežati posao osoblju restorana, ali i vama je to zapravo gubitak. Dobićete uslugu na brzinu, a zaposleni će verovatno biti iznervirani.
Pritužbe na cenu
Isto kao kada se konobaru žalite na greške u kuhinji – konobar ne određuje cene. Dakle, to što ćete mu reći: „To je malo preskupo za xy, zar ne?“ neće vam koristiti ni na koji način. Samo ćete delovati dosadno.
Zamena jela
Neće vam se svaki obrok u restoranu svideti. I dok je u redu da, ako vam stigne pogrešna narudžba, zatražite (bez nepristojnosti) da se zameni ili popravi, nemojte preterivati s traženjem naknadnih izmena vašeg obroka.
„Pomaganje“ konobaru s tanjirima
Ovo je jedno od ponašanja u restoranu za koje verovatno mislite da je zapravo lep gest. Prirodno je da poželite da „rasteretite“ konobara kad ga vidite kako prilazi s punim rukama. Ali, to ih može poremetiti, jer su ti tanjiri naslagani nekim redosledom.
Zasebni računi u zadnji čas
Nemojte da čekate račun i onda kažete: „Zapravo, možete li ovo da podelite na pet zasebnih računa?“ Ako planirate da tražite prilično komplikovanu podelu računa, ljubazno je da im skrenute pažnju na to pre nego što donesu račun.
Ostavljanje velikog nereda
Da, to što konobar rasprema sto za vama jedna je od najlepših pogodnosti jela u restoranu. Ali to ne morate da iskorišćavate do maksimuma. Ipak, imajte na umu da je sasvim u redu zamoliti konobara da donese dodatne salvete i prihvatiti pomoć ako dođe do nekog većeg prosipanja. Ali pokušajte da ne ostavite sto pun ostataka hrane i lepljiv.
(Espreso/nova/24sata.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!