REŠENJE JE JEDNOSTAVNO
DA LI ĆEMO OVO DOŽIVETI? Vozačka jeftinija za 20.000 dinara?
On pojašnjava da je sadašnji sistem preglomazan, preskup i neefikasan i da godinama upozorava nadležne na to. - Gube se silno vreme i novac. Auto-škole sada moraju da opremaju učionice, uvode sistem kamera za nadzor, što je i zakonski sporno, a očekuje se da složen sistem saobraćaja kandidati savladaju na jednom običnom kursu. Kod nas se pri tome kupuju i doktorske diplome... - kaže Rašeta.
Rašeta kaže i da je neophodno da država, koja za saniranje šteta saobraćajnih udesa, isplatu štete i slično troši tri-pet odsto bruto društvenog dohotka, taj novac bolje utroši. - Treba uvesti saobraćajno obrazovanje od prvog razreda osnovne škole, da se deca odmalena nauče ponašanju u saobraćaju. Zar treba reći koliko života gubimo godišnje, a uveren sam da bi se ovako postigli bolji rezultati - tvrdi Rašeta. U srednjoj školi bi se deca, kako dodaje, pripremala za polaganje vozačkog ispita i na drumu bismo imali bolje, odgovornije i pažljivije vozače. Od stupanja na snagu novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije 2009. godine uvedene su mnoge novine u radu auto-škola Srbije. I auto-škole i kandidati za vozače imali su i imaju veliki broj primedaba, što je rezultiralo i gašenjem skoro trećine auto-škola u Srbiji i mnogobrojnim protestima. Da problemi ni danas nisu rešeni na najbolji način, najbolje svedoče crne hronike koje svakodnevno pune izveštaji o nesrećama na našim drumovima.
(Espreso.co.rs / Večernje Novosti)