šta kažete na to?
ENORMNE CENE POLOVNJAKA U SRBIJI: Automobili stari tri godine skuplji nego kad su bili novi!
Utvrdili su da je prosečna cena novog vozila 41,263 dolara što je 2,125 dolara ili 5,4 odsto više nego u isto vreme prošle godine
Pravilo da nov automobil čim izađe iz salona gubi dosta na vrednosti, a posle tri godine korišćenja cena pada za trećinu, u poslednje vreme iz više razloga ne važi.
Američka agencija koja prati cene automobila i kamiona “Black Book” analizirala je cene polovnjaka i došla do zanimljivog podatka. Mnogi modeli, među kojima su uglavnom kamioneti i SUV-ovi, prodaju se polovni po većoj ceni nego što su koštali novi u salonu. To može da se pripiše činjenici da je cena novih automobila u poslednje tri godine rasla, ali i zbog toga što su prodavci automobila, suočeni s gomilanjem zaliha često pribegavali sniženjima. Uz to, pandemija pa nedostatak čipova koji su usporili proizvodnju i isporuku novih automobila širom sveta, dodatno su uticali na ovakav trend.
Prema navodima ove agencije koje prenosi AP, cene polovnih automobila u poslednjih godinu dana skočile su i do 30 odsto u SAD što znači da se može zaraditi na polovnom automobilu, jer se za vozilo staro tri godine danas može dobiti više nego je koštalo novo u salonu. Za, na primer, polovnu “tojotu takomu SR” traži se 3.000 dolara više nego 2019. za novu u salonu.
Utvrdili su da je prosečna cena novog vozila 41,263 dolara što je 2,125 dolara ili 5,4 odsto više nego u isto vreme prošle godine.
Kad se ove brojke raščlane, najveći prosečni skok cena beleže porodični monovolumeni sa skokom od čak 15,4 odsto, pa slede luksuzni SUV-ovi sa 10,4 procenata i luksuzne limuzine sa 10,1 odsto u odnosu na isti period 2020. U isto vrijeme, ima automobila čija je cena bitno pala. Među njima su sportski automobili visokih performansi s padom od 13,2 odsto za nove modele, ali i električni automobili s 10,8 odsto nižim cenama u proseku.
Situacija je globalne prirode jer i u Nemačkoj raste potražnja za dizelašima, a pogotovo se to odnosi na stare modele Euro 4 i Euro 5. Kad raste tražnja, rastu i cene. Mnogi naši građani svoju kupovinu polovnih automobila obavljaju u Nemačkoj, koja i diktira cene na tržištu. Portal Mobile.de na kojem je velika ponuda polovnih automobila, objavio je statistiku koja pokazuje da i u Nemačkoj raste potražnja za polovnim dizelašima.
U svojoj analizi Mobile.de ističe da Euro 4 dizelaši u oglasima ili na placevima polovnih vozila u proseku čekaju kupca oko 40 dana, što je za 20 dana manje nego u istom periodu prošle godine. To se odrazilo i rastom cena – za sve dizelaše u proseku 7.2 odsto, što je za 4.4 procenta više od rasta cena ostalih polovnih automobila (benzinaca, hibrida…).
Prema podacima oglasnog portala Auto Scout24, u Nemačkoj cene polovnih automobila ovog proleća dostigle su najviši zabeležen prosečni nivo od 22.424 evra, za 800 evra viša nego na početku 2021. godine. Za poređenje, u proleće 2020. prosečna je cena iznosila 20.858 evra.
Posledično, polovnjaci su poskupeli u Srbiji u proseku za pet do 10 odsto, pa i više. Istaknute cene su visoke u odnosu na pre godinu, dva, a tražnja je smanjena.
Polovna vozila vrednosti od oko 6.000 do 8.000 evra sada su skuplja za 500 do 600 evra, dok su ona od 11.000, 12.000 evra i više poskupela – i do 1.000 evra“, objašnjavaju prodavci sa auto-placeva. Kao glavni razlog navode uticaj pandemije na evropskom tržištu i nemogućnost da se do vozila dođe. Opala je kupovina novih vozila u Evropi jer se vlasnici odlučuju da zadrže postojeće. Na licitacijama gde se ranijih godina nudilo na primer hiljadu vozila, sada je u ponudi tek nekoliko stotina.
Bonus video:
(Espreso / Politika)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!