vidite to
OVO DO SAD NISTE ZNALI: Evo šta vozači vole, a šta im smeta kod novih automobila?!
Da bi se rangirali rezultati istraživanja smišljen je "indeks tehnološkog iskustva" (Tech Experience Index - TXI), odnosno stepen korisničkog zadovoljstva tehnologijama koje se koriste u automobilima
Američka analitička agencija JD Power sprovela je istraživanje koje je za temu imalo tehnološke inovacije, odnosno najnaprednija tehnološka rešenja koje se od nedavno ugrađuju u nove modele automobila.
Da bi se rangirali rezultati istraživanja smišljen je "indeks tehnološkog iskustva" (Tech Experience Index - TXI), odnosno stepen korisničkog zadovoljstva tehnologijama koje se koriste u automobilima.
Indeks inovacija nove tehnologije ocenjuje na skali od 1.000 bodova, kombinujući ocenu lakoće/brzine usvajanja novih tehnologija od strane kupaca sa kvalitetom određenog tehnološkog rešenja, odnosno to koliko se vozačima sviđaju određena rešenja i na koje probleme nailaze tokom korišćenja.
Kamere
Istraživanje je pokazalo da vlasnici novih automobila najviše ocene daju dodatnim kamerama koje pomažu vozaču u manevrisanju.
Kamere za vožnju unazad vozači ocenjuju najvišim nivoom zadovoljstva - 894 boda. Drugo mesto zauzima sistem kamera od 360 stepeni, koji vozaču obezbeđuje pogled oko celog automobila - 884 boda. Sistem kamera zahvaljujući kojima vozač ima sliku onoga što se događa iza prikolice koju vuče, ocenjen je sa 858 bodova.
Istraživanje je pokazalo da veliki procenat vlasnika automobile potvrđuje da želi ova rešenja u svojim automobilima: 73 odsto - kameru za vožnju unazad, 62 odsto - kamere od 360 stepeni i 53 odsto - kameru za prikolicu.
"Mlataranje" rukama
Upravljanje različitim funkcijama pomoću gestova ruku je rešenje koje je dobilo najnižu ocenu zadovoljstva korisnika. Oni koji imaju ovu opciju u svojim automobilima u velikom procentu su se žalili na visoku stopu problema, čak 36 problema na 100 vozila. Takođe, 14 odsto vlasnika koji imaju ovu opciju nikada je nisu probali, dok je 16 posto probalo, ali je više ne koristi.
Studija je pokazala i da vlasnici novih automobila ne veruju mnogo sistemima asistencije u vožnji, koji automobile približavaju autonomnoj vožnji. I pored toga što neki vozači navode svoja pozitivna iskustvima sa "pomoćnicima" (npr. manje umora tokom duge vožnje), većina vozača ih smatra "dosadnim ili ometajućim".
Stručnjaci JD Powera, međutim, veruju da problem često nije u samoj tehnologiji, već u nedostatku znanja samih vozača o njihovom radu, pa smatraju da bi uvođenje obuke o pravilnoj upotrebi novih tehnologija značajno uticalo na njihovu percepciju.
"Mlataranje" rukama
Upravljanje različitim funkcijama pomoću gestova ruku je rešenje koje je dobilo najnižu ocenu zadovoljstva korisnika. Oni koji imaju ovu opciju u svojim automobilima u velikom procentu su se žalili na visoku stopu problema, čak 36 problema na 100 vozila. Takođe, 14 odsto vlasnika koji imaju ovu opciju nikada je nisu probali, dok je 16 posto probalo, ali je više ne koristi.
Studija je pokazala i da vlasnici novih automobila ne veruju mnogo sistemima asistencije u vožnji, koji automobile približavaju autonomnoj vožnji. I pored toga što neki vozači navode svoja pozitivna iskustvima sa "pomoćnicima" (npr. manje umora tokom duge vožnje), većina vozača ih smatra "dosadnim ili ometajućim".
Stručnjaci JD Powera, međutim, veruju da problem često nije u samoj tehnologiji, već u nedostatku znanja samih vozača o njihovom radu, pa smatraju da bi uvođenje obuke o pravilnoj upotrebi novih tehnologija značajno uticalo na njihovu percepciju.
Bonus video:
(Espreso / Telegraf)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!