ALAS
Ministarstvo: Uspešan razvoj raketnog sistema ALAS!
Ovako koncipiran sistem vođenja sa operatorom u petlji omogućava veliku efikasnost uz minimalnu mogućnost 'kolateralne štete'"
U svrhu opremanja Vojske Srbije (VS) trenutno se rade interna ispitivanja integracije kontejnera sa raketom "ALAS" i pripadajućeg mehaničkog i električnog interfejsa sa platformom Modularni Oganj, a do sada je izvršeno više opita sa uspešnim lansiranjem rakete, saopštilo je danas Ministarstvo odbrane Srbije.
Sistem ALAS (Advanced Light Attack Missile System) je savremeni laki raketni sistem taktičkog nivoa, namenjen prvenstveno za borbu protiv tenkova i drugih oklopnih vozila, kao i neutralisanje komandnih mesta, komunikacionih centara, bunkera, armiranih objekata i lakih borbenih plovila, navodi se u saopštenju.
U standardnoj konfiguraciji baterija raketnog sistema ALAS se sastoji od baterijskog komandnog mesta, logističkog vozila i četiri lansera.
Baterijsko komandno mesto pomoću sopstvenog radara i optoelektronskog sistema otkriva, prepoznaje ciljeve i odredjuje njihove koordinate, dok komandir baterije dodeljuje ciljeve svakom lanseru ponaosob.
"Na svakom lanseru se nalazi po šest kontejnera sa raketama. Kontejneri omogućuju skladištenje rakete u trajanju od deset godina bez održavanja. Na lanseru se nalazi zemaljska kontrolna stanica pomoću koje operater upravlja lanserom, testira kontejnere i rakete, prenosi podatke o cilju na raketu, lansira odabranu raketu i u završnoj fazi leta 'zaključava' GSN na odabrani cilj", dodaje se u saopštenju.
Raketa ALAS ima savremenu aerodinamičku konfiguraciju, kao pogon koristi startni motor na čvrsto raketno gorivo i turbomlazni motor, a maksimalni domet rakete je 25 kilometara i primenjen je savremen koncept vođenja otporan na ometanje.
U početnoj i srednjoj fazi leta primenjena je inercijalna navigacija koja dovodi raketu u zonu cilja, gde započinje proces detekcija i prepoznavanje cilja pomoću TV ili termovizijske glave za samonavodjenje (GSN).
"U ovu svrhu se slika sa GSN prenosi pomoću optičkog kabla ili radio-linka do lansirnog vozila gde operater vrši odabir cilja, posle čega raketa prelazi u završni režim samonavođenja. Ovako koncipiran sistem vođenja sa operatorom u petlji omogućava veliku efikasnost uz minimalnu mogućnost 'kolateralne štete'", piše u saopštenju.
Bonus video:
(Espreso.co.rs / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!