SRBI, OPET ĆEMO PLAĆATI KAUCIJU ZA AMBALAŽU! Novi nacrt Zakona DONOSI VELIKE PROMENE
Ovo je predviđeno Nacrtom izmena i dopuna Zakona o ambalaži i ambalažnom otpadu, Foto: Printscreen

AMBALAŽE

SRBI, OPET ĆEMO PLAĆATI KAUCIJU ZA AMBALAŽU! Novi nacrt Zakona DONOSI VELIKE PROMENE

Ovo je predviđeno Nacrtom izmena i dopuna Zakona o ambalaži i ambalažnom otpadu

Objavljeno:

Za plastične flaše od vode, sokova, jogurta, kao i staklenu ambalažu i konzerve za jednokratnu upotrebu građani će plaćati kauciju prilikom kupovine proizvoda u marketima. Kada pakovanje budu vratili prodavcu, dobijaće taj novac nazad.

Ovo je predviđeno Nacrtom izmena i dopuna Zakona o ambalaži i ambalažnom otpadu koje je Ministarstvo zaštite životne sredine objavilo na svom sajtu. Ukoliko ovaj predlog bude usvojen potrošači će morati, kao što sada neki čine sa flašama od piva, da čuvaju plastična, staklena i aluminijumska pakovanja kako bi mogli da povrate novac koji su dali za kauciju. Da li će to dovesti i do poskupljenja proizvoda u visini depozita, još uvek se ne zna.

Filip Abramović iz Sektora resornog ministarstva za upravljanje otpadom, ističe da je njihov cilj da se depozitni sistem "ne prevali na građane".

- Da li će to uticati na povećanje cene proizvoda znaće se kada budemo uradili ekonomske analize u narednih mesec-dva - ističe Abramović. - Suština depozitnog sistema je smanjenje količine otpada i zaštita životne sredine. Prvi korak je usmeren na to da se poveća stepen prikupljanja.

Dodaje da je to u skladu sa direktivom EU. Cilj je, kako navodi, da se građani motivišu da vraćaju jednokratnu ambalažu i učestvuju u procesu zaštite životne sredine. Na pitanje zašto se taj problem ne rešava obezbeđivanjem kontejnera za primarnu selekciju otpada, kako građani ne bi morali da čuvaju i vraćaju pakovanja, Abramović kaže da je za proteklih 11 godina to dalo nizak procenat uspeha.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/Novosti.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.