nervoza u saobraćaju
MALO ČAČKAJU TELEFON, MALO ČITAJU NOVINE! On je objasnio zbog čega SPORA VOŽNJA izluđuje Srbe i ZAŠTO JE ONA OPASNA
O gužvama u gradu
Nisu samo spora i brza vožnja nešto o čemu se polemiše u saobraćaju.
I nepoštovanje tuđeg vremena u saobraćaju je postala tema, pored nezabilaznih scena dok vozač gleda u telefon više nego u kolovoz.
Direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju Damir Okanović je za Espreso govorio o gradskoj vožnji koja nas ovih dana iritira što zbog onih koji nemaju brze reakcije, što zbog gužvi koje stvaraju radovi.
On je i istakao da nije toliko problem spora ili brza vožnja koliko spora reakcija vozača u saobraćaju.
Naime, Okanović podseća da u zakonu postoji odredba da ako se vozilo kreće tako sporo, pa se stvaraju kolone iz tog vozila, onda je vozač dužan da se s vremena na vreme isključi na pogodno mesto kako bi ga ostali pretekli.
- Ako pričamo o vožnji u gradu, zna se da ljudi ponekad sporo voze, jer drže telefon u ruci, pa malo čitaju novine, malo su na društvenim mrežama, malo gledaju ispred sebe, pa voze polako i ne obaziru se na druge što nije fer - kaže on.
Prema njegovom mišljenju veći problem je vreme kada vozači strartuju automobil.
- Dakle, imamo crvenu na semaforu, onaj koji je prvi na semaforu - e on će lagano. Upali se zeleno, dok on ubaci u prvu, dok on krene, onda drugi u koloni dok takođe krene i tu se gubi vreme. Imate primer saobraćajnog policajca koji reaguliše saobraćaj i daje komandu vozaču da krene, pa mu maše zove ga da krene, a vozač gleda u njega i ne reaguje, i tu se gubi vreme. Dakle, nije ni toliko problem spora ili brza vožnja koliko sporo reagovanje vozača na zeleno svetlo- rekao je Okanović.
On je podsetio da, očiglednom omaškom, u Srbiji nije propisna najmanja dozvoljena brzina, već samo najveća.
Spora vožnja je problem kada vozite sporo na određenim deonicama gde su dozvoljene veće brzine recimo auto-put i magistralni put. Može se samo saobraćajnim znakom upozoriti, ali pravilo u zakonu ne postiji. Tako da vi po slovu zakona možete da vozite i 40 km na sat autoputem i da vas niko zbog toga ne kazni - rekao nam je Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju.
Prema Članu 42 Zakona o bezbednosti saobraćaja "vozač je dužan da brzinu kretanja prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima". U daljem tekstu istog člana dalje piše da ako vozač vozi sporo u meri da ometa normalan saobraćaj, dužan je na prvom odgovorajućem mestu da omogući da ga drugo vozilo pretekne, obiđe ili prođe. Novčana kazna za nepoštovanje ovog propisa je 5.000 dinara.
BONUS VIDEO:
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!