Zašto se automobil zapali tokom vožnje? Automehaničar objasnio - deluje da je sve ispravno, ali to može biti varka
Foto: Printscreen/Instagram/nikana.gr

amss

Zašto se automobil zapali tokom vožnje? Automehaničar objasnio - deluje da je sve ispravno, ali to može biti varka

Kako se ispravan auto odjednom zapali i izgori tolikom brzinom, pitanje je koje se nakon ove potresne ispovesti najčešće moglo pročitati.

Objavljeno:

Kako se ispravan auto odjednom zapali i izgori tolikom brzinom, pitanje je koje se nakon ove potresne ispovesti najčešće moglo pročitati. Tim povodom pozvali smo automehaničara kako bismo proverili šta bi mogao biti uzrok i koje su neophodne provere pre putovanja

Vest o srpskoj porodici kojoj je izgoreo automobil u kom su se nalazili na putu sa letovanja iz Grčke uznemirila je javnost, naročito nakon što se saznalo da se vozilo zapalilo usred vožnje iz neobjašnjivih razloga, jer je pre odmora servisiran.

"Izgore mi auto na autoputu kod Đevđelije za 2 minuta dva aparata sam ispraznio i ne vredi, stali su ljudi da pomognu, ali nije bilo svrhe mi smo dobro. Auto je servisiran pre puta, održavan, sve ispravno, sada nemam pojma šta se dogodilo, u dva minuta je ceo izgoreo", napisao je muškarac koji je vozio.

Kako se ispravan auto odjednom zapali i izgori tolikom brzinom, pitanje je koje se nakon ove potresne ispovesti najčešće moglo pročitati. Tim povodom pozvali smo automehaničara kako bismo proverili šta bi mogao biti uzrok, kao i koje su neophodne provere na automobile pre kretanja na dalji put.

"Redovno proveravajte nivo i stanje ulja u svom automobilu. Nivo ulja sami utvrđujete sajlom za proveru ulja, na kojoj se nalaze oznake za minimum i maksimum. Što se tiče kilometraže nakon koje se ulje menja, zavisi od starosti i stanja automobile. Kod starih bi trebalo raditi na svakih 5.000 km, a kod novijih na 10.000 – 12.000 km", rekao je za MONDO beogradski mehaničar Rade.

Objasnio nam je da je uz ulje obavezno promeniti i filter ulja jer se u motor tokom vremena i vožnje uvlači vazduh sa svim prljavštinama i nečistoćama. Zato je filter ulja neophodan deo za ispravno funkcionisanje motora.

Kočiona tečnost, prema preporukama, mora se menjati na dve godine, a na poklopcu možete videte koja je potrebna – nikako se ne smeju mešati različite vrste.

Tečnost za hladnjak (Antifriz) takođe je obavezno proveriti, ali tek dvadesetak minuta pošto se ohladi. Provera se vrši tako što se odvrne poklopac i proveri da li je hladnjak pun. Neophodna je provera i dodatne posude, koju je neophodno napuniti ukoliko je nivo tečnosti ispod označenog.

Zakonski obavezna oprema

Prema zakonu u kolima od opreme morate imati prvu pomoć, sigurnosni prsluk, trougao, ključ za skidanje točkova, rezervne sijalice, sajlu ili uže za vuču i rezervni točak.

Količina tečnosti za klima uređaj može napraviti veliku razliku u performansama samog uređaja. Nije jednostavno utvrditi potreban nivo tečnosti, ali dobar pokazatelj je rashladna moć klime. Ako dobro hladi, onda nije potrebno dodavati.

Pritisak u pneumaticima je takođe neophodno redovno proveravati, navode iz Auto-moto saveza, i objašnjavaju da nepoštovanje ovih propisa direktno utiče na bezbednost, a onda i na potrošnju goriva.

"Obično se podatak o propisanom pritisku nalazi na ležaju vrata vozača, a svakako i u uputstvu. Vazduh možete lako dodati na benzinskoj pumpi ili kod vulkanizera. Nemojte stvarati veći pritisak od propisanog", navode iz AMSS.

Zašto se auto zapali usred vožnje?

Jedan od razloga, rekao nam je mehaničar, mogu biti partikularni filteri za izduvne gasove koji pri velikoj vrućini začepe. Na svakih par hiljada kilometara pali se kompjuter motora koji uključi regeneraciju odnosno čišćenje filtera specijalnom tečnošću, čime digne temperaturu na 700 stepeni.

"Ukoliko se brzo ide uzbrdicom u toj situaciji filter začepi i dolazi do pregrevanja celog motornog prostora", objasnio nam je i dodao da se to najčešće dešava pri visokim temperaturama, kakve imamo leti.

Kako nam je objasnio, to što je auto servisiran ne znači da je servis urađen kako treba. Moguće je da loše instalirane cevi dovedu do curenja goriva (čak i mala količina kad dođe u kontakt sa pregrejanim motorom mogu izazvati buktinju).

"Pregrejan motor može zapaliti ulje, nepravilno zategnuti spojevi ili neispravno instalirani delovi... loše instalacije su recimo moguć uzrok, zaista ima dosta faktora", rekao je on, a na naše pitanje šta je moglo izazvati požar na automobilu porodice koja se vraćala sa odmora iz Grčke, kaže da bi odgovor mogli znati ljudi koji su ga poslednji servisirali.

Pored preporuka šta bi vozači sami mogli da provere pre polaska na dalji put, rekao je da je možda i najbezbednije kola odvesti u neki od proverenih i ovlašćenih servisa, kod mehaničara u koje imaju poverenja, kako bi oni izvršili neophodne kontrole i eventualno ukazali na potencijalne nedostatke.

Bonus video:

01:44:36

PULS SRBIJE 12.08.2024

(Espreso/Mondo/Jelena Nikolić/Prenela T.Š.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.