NAJPOŽELJNIJI GRAD ZA ŽIVOT U SRBIJI
"URBANI DŽEPOVI" NIČU U NOVOM SADU: Evo kako Srpska Atina dobija VIZUELNI identinet EVROPSKE PRESTONICE KULTURE!
Stvaranje vizuelnog senzibiliteta Novog Sada obezbediće informativne table,
novoobeleženi pešački prelazi, table dobrodošlice, plan grada Novog Sada - city map, putokazi, nove table sa nazivima ulica itd.
Projekat Novi Sad 2022 osmišljen je kao platforma za razvoj kulturnih i kreativnih potencijala Grada koja ima za cilj da osnaži kulturnu vitalnost grada, omogući urbanu regeneraciju, te poboljša internacionalni ugled i turističku ponudu Novog Sada.
Grad Novi Sad je razvio svoj lokalni koncept i strategiju održivog razvoja kulturnog sektora sa težištem na: osnaživanju institucija kulture, obnovi kulturnog nasleđa, jačanju kulturne participacije, razvoju kulturnih i kreativnih industrija, decentralizaciji i međusektorskoj saradnji.
Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije je u periodu od 2018. do 2022. godine opredelila je sredstva za realizaciju investicionih aktivnosti predviđenih projektom Evropska prestonica kulture.
Kreativni distrikt
Centralni projekat u okviru projekta Evropska prestonica kulture zauzima Kreativni distrikt. Predmetni lokalitet je kompleks nekadašnje fabrike u vlasništvu Grada Novog Sada koji je smešten između naselja Liman 3 (pretežno namenjenog stanovanju velikih gustina ), priobalja Dunava koje je namenjeno sportu i rekreaciji (gradskog kupališta Štrand i sportska zona Dunavca) i značajnog zelenog prostora Limanskog parka.
Ciljevi uređenja javnih površina Kineske četvrti je očuvanje posebnih urbanističko - arhitektonskih karakteristika lokaliteta, stvaranje uslova za dalji razvoj i inicijativa za formiranjem kreativnog distrikta u okviru kompleksa bivše fabrike " Petar Drapšin " (Kineska četvrt).
Uređenje javnih površina izvodi se u više faza.
Predviđeni su radovi na: izgradnji infrastrukture (vodovoda, kanalizacije, crpne stanice), izgradnji saobraćajnih površina, javnog osvetljenja, hortikulturnom uređenju, postavljanju mobilijara i urbane opreme.
Opremanje površina javne namene- "46 urbanih džepova"
Radovi su završeni u decembru 2019. godine. Osnovna koncepcija rekonstrukcije javne površine (divljeg parkirališta), definisana je jednostavno, da se uz određene intervencije u prostoru stvori atraktivan prostor, koji je ovom delu grada preko potreban (nedostatak sadržaja i aktivnosti) zadržavajući prethodno stvorenu strukturu, odnosno „parcelaciju“ površine.
Umesto ustaljenih vidova urbanog mobilijara, pojavljuju se „megastrukture“ koje korisnicima ostavljaju izbor načina korišćenja. Pešačke površine bez denivelacija i sa druge strane denivelisane „megastrukture“ ono je što novonastali trg čine privlačnim i pristupačnim za sve.
Prilikom formiranja „megastruktura“ vođeno je računa da se stabla drveta zadrže u postojećem rasteru, ista adekvatno zaštite, prostor unutar istih bude ili ozelenjen ili dizajniran za korišćenje. Konstrukcija od drveta, specijano tretiranog i finalno zaštićenog. „Plato za sedenje“ je od pristupne staze podignut za 0.30m. U okviru date površine definisana je površina „u zelenilu“.
U celokupnom prostoru izdvojene su tri celine, definisane kao prostori za okupljanje. Urbani mobilijar – date površine za sedenje, klasične klupe, korpe za otpatke - eko otpad i sl. dizajnom i funkcionalnošću prilagođeni su samom konceptu celine uopšte.
U okviru opremanja površina javne namene „46 Urbanih džepova“ realizuju se sledeći projekti:
- Mikrolokacija Kneza Miloša - Mikrolokacije Bukovac, Satelit, Kisač i Klisa - Mikrolokacije Begeč, Salajka i Omladinski pokret - Mikrolokacija Detelinara - Mikrolokacija Kovilj - Mikrolokacija Stari Ledinci - Kulturna stanica Novo naselje
Vizuelne komunikacije
Postavljanje i ugradnja pomenutih elemenata na teritoriji Grada će doprineti jačanju percepcije o Novom Sadu kao gradu kulture.
Programom uređivanja građevinskog zemljišta za 2021. godinu izdvojena su sredstva u iznosu od 224,9 miliona dinara za Nabavku i montažu elemenata vizuelnih komunikacija na teritoriji Grada Novog Sada.
Svi elementi vizuelnih komunikacija predviđeni predmetnim ugovorom završeni su dana 17.06.2022. godine.
Stvaranje vizuelnog senzibiliteta Novog Sada obezbediće informativne table, novoobeleženi pešački prelazi, table dobrodošlice, plan grada Novog Sada - city map, putokazi, nove table sa nazivima ulica, informativne table za hotele, slova „Novi Sad“, kao i Trg jarbola, javni časovnici, ljuljaške savremenog dizajna, paviljoni i ramovi za kadriranje grada.
Svetleće table informativnog karaktera naći će se na fasadama istorijskih, kulturnih i umetničkih ustanova ili na platoima ispred ovih objekata. Ulazno-izlazni pravci grada dobijaju nove table dobrodošlice i inovativna svetleća 3D slova „Novi Sad“, koja su tu kako bi poručila da se nalazite u Evropskoj prestonici kulture. Estetskom doživljaju pri ulasku u Grad iz pravca Temerina doprineće svetlosni ramovi postavljeni na betonsku konstrukciju objekta „TC Rodić“.
Radi bolje orijentacije, na odabranim lokacijama biće montirane svetleće dvostrane mape grada, ali i putokazi, informativne table za hotele i nove table sa nazivima pojedinih ulica. Za informisanje građana o tačnom vremenu biće zaduženo sedam dvostranih i devet četvorostranih digitalnih javnih časovnika. Kako bi se bezbednost pešaka podigla na najviši nivo, pešački prelazi u užem centru grada obeležavaju se tako što se bele oznake uokviruju crnom bojom, a ovakvo idejno rešenje doprineće autentičnosti pešačkih prelaza u Novom Sadu i boljoj uočljivosti istih.
Parkovi će dobiti ljuljaške čija se inovativnost ogleda u modernom dizajnu i ograničenosti kretanja, ali i ramove za kadriranje grada kojima će se posebno obradovati ljubitelji fotografije. Na dve lokacije biće postavljena konstrukcija drvenog paviljona u okviru koje će se naći klupe i žardinjere sa zelenilom, te će paviljoni biti idealan kutak za zabavu i druženje.
U atraktivnom delu grada - Limanskom parku, predviđena je postavka kompozicije sa unikatnim umetničkim zastavama raspoređenih na 49 jarbola, pod nazivom „Trg jarbola“.
Zahvaljujući informativnom, edukativnom i kreativnom dizajnu planiranih vizuelnih elemenata, Grad Novi Sad će sa svojim sugrađanima i posetiocima komunicirati bez reči.
Na ovaj način doprineće se postizanju vizuelnog identiteta evropske prestonice kulture, kako bi se Novi Sad izdvojio u odnosu na ostale gradove, opravdao titulu koju je poneo i postao poželjna destinacija za turiste.
Tekst je objavljen u sklopu projekta koji se sufinansira sredstvima iz budžeta Grada Novog Sada, Gradske uprave za kulturu. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!