NEKADA JE PREVOZ BIO 5 DINARA: Evo kako je izgledala STARA GSP karta, da li je PAMTITE? (FOTO)
kontrola u prevozu / Ilustracija, Foto: Nemanja Pančić

STARA GSP KARTA

NEKADA JE PREVOZ BIO 5 DINARA: Evo kako je izgledala STARA GSP karta, da li je PAMTITE? (FOTO)

Na Reditu je objavljena fotografija stare GSP karte koja se pre par decenija koristila u Beogradu

Objavljeno:

Ovih dana u Beogradu ponovo je aktuelna tema GSP-a, a osim najave da će od sada vozači biti iz Šri Lanke, najavljeno je i podizanje svesti o plaćanju karte.

Naime, kako su najavili iz novoformiranog Javnog komunalnog preduzeća naplate, karte u javnom gradskom prevozu neće poskupeti narednih godinu dana, ali će se ići na to da se poveća naplata koja je inače katastrofalna.

U međuvremenu, na platformi Redit objavljena je fotografija stare GSP karte za jednu vožnju iz devedesetih.

Cena karte je bila 5 dinara, a važila je za kompletnu mrežu GSP-a.

Sećate li se ovakve karte? Pišite nam u komentarima.

Podsetimo, u Beogradu gradski prevoz koristi oko 800.000 putnika, a mesečno se proda tek oko 120.000 karata. Direktor novoformiranog Javnog komunalnog preduzeća naplate prevozne usluge Slaven Andrić, za početak najavljuje dobru vest - karte neće poskupeti narednih godinu dana.

Očekuje da će se i pored dosadašnje kulture neplaćanja karata, uz podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaja karata.

Jedna od prvih mera koju je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je poboljšanje naplate karata, pa je zato Grad napravio posebno Javno komunalno preduzeće naplate prevozne usluge koje će se baviti tim poslom.

Karta Bus Plus
Karta Bus Plus foto: Nemanja Pančić

Javni prevoz u prestonici koristi oko 800.000 putnika, a mesečno se proda tek oko 120.000 karata.

"Karta sigurno neće poskupeti u narednih godinu dana, tako da građani ne treba da brinu da će biti poskupljenja", potvrdio je gostujući u Beogradskoj hronici Slaven Andrić.

Ističe da će se novoformirano Javno komunalno preduzeće naplate prevozne usluge baviti pre svega naplatom, logistikom i rukovođenjem javnog prevoza putnika u Beogradu, piše RTS.

"Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka i na uštrb toga povećamo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata", navodi Andrić.

Smatra da će se na taj način povećati i kontrola i naplata gradskog prevoza.

Kada je reč o neophodnom broju vozila javnog prevoza, Andrić objašnjava da postoje linije koje nisu toliko opterećene i da bi s tih linija trebalo prebaciti autobuse na one koje su više opterećene.

Dodaje da će biti i novih autobusa koji će takođe saobraćati na opterećenim linijama.

Kako naterati putnike da kupe kartu

Andrić najavljuje da će kontrolori u narednom periodu pokušati da objasne putnicima zašto je dobro da kupe kartu.

"Kontrolori će možda narednih par meseci, možda čak i godinu dana da rade na svesti i da pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte iz razloga što će sav novac od kupljenih karata će ići direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme", naveo je on.

Veruje da će i pored toga što u Beogradu postoji kultura neplaćanja karata uz navedene mere, podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaju karata.

"Da li će biti kondukteri ili kontrolori, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu", precizirao je Andrić.

Ukazuje i da je reč o preduzeću u fazi osnivanja i da očekuje da će punu funkciju moći da postigne tek od Nove godine.

"Ovim problemom se niko nije bavio decenijama, tako da ne možemo preko noći da rešimo problem javnog prevoza u Beogradu", zaključio je Andrić.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.