DIZELAŠI SU SPAŠENI: Nemački izum čini ih deset puta čistijim od dozvoljenog!
Novi sistem za dizel automobile, Foto: Stock

NOVI SISTEM

DIZELAŠI SU SPAŠENI: Nemački izum čini ih deset puta čistijim od dozvoljenog!

Bošova nova dizelska tehnologija temelji se na dva glavna elementa

Objavljeno: 13:44h

Dizelaši su spašeni! – tvrde u Bošu, najvećem svetskom proizvođaču sklopova i uređaja za automobile.

Nemački gigant, koji ima 402.000 zaposlenih, predstavio je revolucionarni sistem pročišćavanja štetnih gasova dizelskih automobila koji će omogućiti revoluciju odnosno smanjenje emisija štetnih azotovih oksida (NOx) na 10 puta manji nivo nego što će biti ograničenje 2020.

Izgubili milijarde evra

Ta vest dolazi kao melem na ranu nemačkim proizvođačima automobila, čiji se pogonski sistemi snažno temelje na dizelskim motorima. Oni su zbog varanja na testovima ispusta kiseonikovih oksida u milionima automobila VW grupe, mogućnosti zabrane starijih dizelaša u središtima nemačkih gradova i opštoj hajki na dizelaše kao ekološki neprihvatljive već izgubili milijarde eura. U perspektivi, nemačka bi autoindustrija, zbog skupog razvoja alternativnih pogona u kojem kaska za japanskom konkurencijom, izgubila i više. Na primer, samo je VW u SAD-u morao da isplati više od 30 milijardi dolara za kazne i odštete zbog afere afere Dieselgate, a na odlagalištima stoje na desetine hiljada vraćenih dizelskih automobila.

– Dizel ima budućnost. Danas želimo jednom za svagda stati na kraj raspravama o propasti dizelske tehnologije. Pomerili smo granice tehnički izvodljivog, dizelaši opremljeni našom najnovijom tehnologijom biće svrstani u vozila s niskim emisijama, a ipak će ostati povoljna. Čvrsto verujemo da će dizelski motor i dalje imati važnu ulogu kao jedna od mogućnosti za mobilnost sutrašnjice. Sve dok se elektromobilnost ne probije na masovno tržište, biće nam potrebni visokoučinkoviti motori s unutrašnjim sagorevanjem – rekao je Bošov glavni izvršni direktor Volkmar Dener. Ne vredi za godišta do 2015.

Bošova nova dizelska tehnologija temelji se na dva glavna elementa. Novi turbopunjač ima prilagodljiv sistem upravljanja protokom vazduha za motor koji brže reaguje, te recilkuliše izduvne gasove, pa se može voziti i dinamično bez porasta štetnih emisija. Drugi činilac je toplina. Da bi pretvaranje kisonikovih oksida bilo optimalno, temperatura izduvnih gasova mora iznositi više od 200 stepeni Celzijusovih, što će novi sistem moći da ostvari i u gradskoj vožnji bez ugradnje pomoćnog grejača od 48 volti.

Prema EU zakonodavstvu, lični automobili smeju da emituju 168 miligrama NOx-a po kilometru, a od 2020. ta će se granica smanjiti na 120 miligrama. A uz pomoć Bošove dizelske tehnologije već danas emituju samo 13 miligrama prema standardnim ciklusima u realnoj vožnji. U tom smislu idu i nedavne izjave šefova VW grupe, Mercedesa, ali i Mazde, koji kažu da neće odustati od proizvodnje dizelskih motora. Podsetimo, dizelski automobili emituju manje CO2 od benzinaca i u tom smislu su pogodniji prevoz za globalnu ekologiju, ali problem im je mnogo veće ispuštanje kiseonikovih oksida koji mogu uzrokovati ozbiljne posledice za zdravlje ljudi.

A šta je s dizelašima, pogotovo spornima do Euro5 norme, koji su se proizvodili do 2015? Oni će izgleda definitivno otići u istoriju jer se njihovo prilagođavanje ne isplati, a u Nemačkoj je otvoren put njihovoj zabrani u najzagađenijim delovima gradova.

Bonus video EKSKLUZIVNI SNIMAK: Šešelj brutalno vređa poslanike

(Espreso.co.rs/ Večernji.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.