nije šala!
U BEOGRADU DERU, START 3 PUTA SKUPLJI NEGO U UNUTRAŠNJOSTI: Zašto su cene taksija doliko različite od grada do grada?
Cene starta u taksi vozilima u Novom Sadu su duplo manje nego u glavnom gradu, pa gradska vožnja po kilometru košta 66 dinara, a vangradska 98 dinara
Taksisti u Beogradu dnevno prime i do 15.000 poziva, dok, recimo, u Subotici i Kragujevcu poziva bude oko 2.000. Što se tiče cena usluga, one su najveće u glavnom gradu, dok su u Novom Sadu duplo jeftinije.
Cene taksi prevoza putnika u Beogradu:
U tarifi 1, start košta 170 dinara, jedan kilometar vožnje 65, a sat 750 dinara. Za tarifu 2 start košta identično, kilometar vožnje 85, dok za tarifu 3 kilomenar vožnje iznosi 130 dinara.
Što se tiče Novog Sada cenovnik je drastično jeftiniji: - Start: 85,00 - Gradska vožnja/km: 52,00 - Gradska vožnja/km(tarifa II): 66,00 - Vangradska vožnja/km: 98,00 - Čekanje (po satu): 520,00
Cene starta u Novom Sadu su prema podacima duplo manje nego u glavnom gradu, gradska vožnje po kilometru košta 66 dinara, a vangradska 98 dinara.
Podećamo, nakon određenih usaglašavanja oko novog cenovnika, novosadski taksisti su morali da promene svoje taksimetre prema novoodređenim cenama koje je, po Zakonu, korigovao Grad. Start je sa 70 dinara poskupeo na 85, a čekanje sa 435 na 520 dinara. Novina je bila i uvođenje tri takozvane minimalne cene.
Kraljevački taksisti start naplaćuju još manje - 50 dinara. Svaki naredni kilometar u Kraljevu košta 50 dinara, a sat čekanja 400 dinara.
U Smederevu je start 50 dinara, isto toliko i pređeni kilometar. Zato mnogi od njih kruže ili se stacioniraju u blizini autobuskih stajališta, ali je tamo potražnja dosta manja.
Što se tiče Niša, start iznosi 80 dinara. Tarifa 1 košta 40din /km, tarifa 2, 45 din/km, tarifa van grada iznosi 60 din /km.
U manjim mestima poput Ćuprije, cene su još manje. Tako start košta 25 dinara, kilometar vožnje 70 dinara, kilometar vožnje u vangradskoj vožnji 58 dinara, a vožnja za vreme praznika 100 dinara po kilometru.
U Smederevu start iznosi 50 dinara, kilometar vožnje 50 dinara, a vangradska vožnja 60 dinara.
Određivanje cene taksi vožnje zavisi i od toga koliko su nameti taksistima. Zarade od taksiranja nisu velike zbog nameta taksistima, bar kada je u pitanju glavni grad, dok su ti isti nameti znatno manji u ostatku Srbije.
Podsećamo, beogradski taksisti su poslednjih dana bili su u štrajku, nezadovoljni zbog nekoliko stvari. Jedna od njih je i prisustvo Car:Go aplikacije na tržištu. Pojedini taksisti smatraju da im takve aplikacije „skidaju“ posao i predstavljaju opasnost po egzistenciju.
Istina je da Car:Go predstavlja konkurenciju klasičnim taksi vozilima, jer je jeftiniji i omogućava niz opcija, koje klasičan taksi ne nudi.
Recimo, Car:Go omogućava da na mapi vidite gde je vozilo, koliko je udaljeno od vas, da ga poručite u bilo kom delu grada jednostavnim zabadanjem čiode, kao i da proverite unapred koliko će vožnja koštati i koliko će trajati u skladu sa gužvom u saobraćaju.
Car:Go nema noćnu tarifu, omogućava zakazivanje prevoza i dostupan je i za put do aerodroma.
Pogledajte bonus video:
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!