radikalan potez!
Hrvatski učitelji ukinuli domaći đacima! Ima li šanse da se i našim klincima ovo desi?
No, promene nam neće doneti ni ministarstvo ni političari, samo učitelji imaju tu moć. Želja nam je bila da preko javnog foruma motivišemo učitelje da prihvate izazov i da isprobavaju inovativne načine rada, da se povežu i razmenjuju iskustva i nove metode rada - priča Ferek, čiji je izazov prihvatila i zagrebačka učiteljica.
- Deca su oduševljena, a i većina roditelja je dobro prihvatila ovaj naš mali eksperiment. Oni koji su skeptični prema ideji, imaju poverenja u mene. Mislim da su današnja deca dovoljno spretna, samostalna i sposobna da usvajaju nova znanja isključivo tokom nastave. Decu u ranoj dobi ne treba puno opterećivati sa puno zadataka izvan nastave jer ih čeka još barem 12 godina sedenja u školskim klupama. Domaći je dobar ako ga deca samostalno rešavaju, ali ako ga ima previše, onda postane noćna mora i za decu i za roditelje. Najveća greška roditelja je da rade domaći umesto dece. Uverena sam da će moji đaci u školu dolaziti s više veselja ako kod kuće budu imali vremena da skaču, igraju se, razvijaju sopstvene ideje i neke druge veštine. Kod mojih je prvaka najvažnije čitanje, pa sam im rekla da kod kuće umesto domaćeg čitaju stripove, omiljene bajke, zabavne novine i drugo štivo koje ih zanima - priča učiteljica Farkaš.
Već dve nedelje isti program sprovodi i učiteljica Ksenija Dominković koja predaje kombinovanom razredu 3. i 4. razreda OŠ "Ivan Filipović" u Račinovcima, u Vukovarsko-sremskoj županiji. U projekt 30 dana bez domaćih zadataka uključila se pre dve nedelje.
- Učenicima sam najavila mali eksperiment, što su prihvatili sa oduševljenjem pa smo u realizaciju krenuli odmah. Roditelji su takođe imali pozitivne reakcije jer su neki od njih smatrali da učenici imaju previše domaćeg. Dodatno sam ih podstakla time da će domaći dobijati samo oni učenici koji ne budu marljivo radili na času. U zadnje dve nedelje atmosfera nam je na nastavi opuštenija jer nam časovi ne započinju ispravljanjem domaćeg i evidentiranjem ko ih nije napisao, što nije bilo prijatno ni učenicima ni meni - kaže ova učiteljica.
(Espreso.co.rs / Jutarnji)