POSAO NOVOG VEKA
INFLUENSERKA SAM, TIM SE DIČIM: Ova devojka zarađuje mnogo više od svojih vršnjaka, a tvrdi da taj posao uopšte nije lak
Sve je krenulo kad je pre nešto manje od dve godine objavila atraktivnu fotografiju u kupaćem kostimu...
Paula Sikirić (22) je radio i TV voditeljka iz Hrvatske, koja je zbog svojih brojnih pratilaca na Instagramu postala jedna od vodećih "influenserki" Balkana.
Njeni najbrojniji pratioci su, kažu njene Instagram statistike, njene vršnjakinje, devojke od 18 do 23 godine starosti, zatim, iz njene perspektive, 'zrelije' žene u 30-ima, ali 30 posto followera čine i muškarci, piše Novi list.
- Postoje mikro i makro-influenceri, a ja sam, recimo, u prvoj kategoriji - kaže skromno Paula, čiji profil na Instagramu broji gotovo 50.000 pratioca.
Sve je krenulo kad je pre nešto manje od dve godine objavila atraktivnu fotografiju u kupaćem kostimu i potpisala je s 'obučen ne znači uvek čedan, a go ne znači uvek provokativan', i dobila preko hiljadu lajkova.
Sa svakom novom fotografijom, ali još više porukama uz njih, Paula je dobivala sve više pratioca, a onda, tamo negde s deset hiljada njih - i prve ponude oglašivača.
- Dobar dan, mi smo ti i ti, možemo li vam poslati svoj proizvod u zamenu za vaš post? - glasila je ta prva ponuda, nakon koje su zaređale i mnogobrojne druge te je Paula vrlo brzo postala 'ambasadorka' mnogih modnih brendova, s kojima ima ugovor, kozmetičkih i frizerskih salona, i slično.
Njen posao je da sa nekim proizvodom – naočarima, satom, lepim komadom odeće na sebi, nakon nove frizure ili kozmetičkog tretmana - napravi dobru fotografiju, napiše poruku, potpiše oglašivača, i reklama je tu.
- Od početka prihvatam samo ponude oglašivača čiji mi se proizvodi sviđaju, koji su 'ja', i nikad, bez obzira na novac, ne primam ono što mi se ne sviđa. Imam svoj modni izraz, stil koji sledim, i promovišem samo ono u čemu se dobro osećam. Nisam prodana duša, nipošto - kaže Paula.
Biti infuelnserka na društvenim mrežama je, ističe Paula, "posao sa punim radnim vremenom" , jer komunikacija tamo ne sme da zamre pa dnevno odgovara na pedesetak poruka – pitanja gde se šta može kupiti, nabaviti, na komentare...
- Najveći mi je kompliment kad mi 'starije' žene, od 30 godina, koje imaju karijeru, dobar posao, ili su čak bivši modeli, pohvale neki autfit, stil, ali i energiju, žar s kojim radim; kad me pitaju gde sam nešto kupila. Najviše me pak dirne, i da još i više motivacije, kad nekom mlađem, a bilo je takvih slučajeva, mogu pomoći da osnaži, stekne više samopouzdanja. Devojke uspevam da inspirišem da veruju u sebe, prihvate svoje mane, budu ono što zaista jesu - napominje Paula.
Ona ističe da je svesna koliko društvene mreže utiču na mlade.
- Niko od nas nije savršen, svi imamo mane i probleme, ali, opet, poručujem da je svako zapravo savršen na svoj način, i da ne treba nekog drugog slepo pratiti. Ni ja ne želim da mene neko slepo prati, nego ljude nastojim da motivišem da budu ono što jesu, i da s takvim sobom budu zadovoljni - iskrena je Paula.
Što više 'raste' na Instagramu, kaže, dobija, uz puno lepih, i poruke mržnje.
- Uglavnom od žena, puno manje muškaraca. Nije to ljubomora, ne, već neki neobjašnjivi jal. Misle valjda da je moj život glamurozan, a nije - zaključuje mlada Velikogoričanka.
U Hrvatskoj je, kaže, teško živeti od influenserske zarade, osim ako se radi bez ikakvih kriterijuma, i influenser postane živa reklama za apsolutno sve, što na kraju može biti itekako kontraproduktivno.
Ona, kaže, zarađuje dovoljno da može sebi da priušti puno više od prosečnih vršnjaka, ali ne želi da joj taj posao bude i osnovni.
Do diplome fizioterapije, koju mama i tata željno iščekuju će, kaže, skoro, nakon toga će nastaviti sa školovanjem u Rijeci, ali jednako je, kaže, privlači i rad u medijima.
BONUS VIDEO:
(Espreso.co.rs/Jutarnji.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!