ISTROŠENI POLOVNI AVIONI
HRVATSKI PILOT U PENZIJI ŠOKIRAO CELU NACIJU: Lovački avioni koje smo kupili su ZAVRŠILI SVOJE, pogrešili smo!
Glavni konkurent Izraelcima bio je švedski Saab sa svojim Gripenom JAS 39
Odluka o tome čije borbene avione će kupiti Hrvatska, trebalo bi da bude donesena sutra, ali je gotovo sigurno da će ministar obrane Damir Krstičević preporučiti kupovinu polovnih borbenih aviona od Izraela. Hrvatska bi za 500 miliona dolara trebalo da dobije 12 aviona F-16 Barak s naoružanjem. Uz to su Izraelci u cenu uključili i simulatore kao i obuku pilota.
Glavni konkurent Izraelcima bio je švedski Saab sa svojim Gripenom JAS 39. Šveđani su za 12 novih aviona tražili 700 miliona evra, a avioni bi došli bez naoružanja koje bi trebalo dodatno platiti. Čini se da je Hrvatska dobro odabrala kupovinom izraelskih aviona, ali nije sve toliko jednostavno.
Izraelski avioni, iako modernizovani, stari su tridesetak godina i opako su borbeno eksploatisani. Avioni koje Izraelci nude Hrvatima samo su nekoliko godina mlađi od sadašnjih MiG 21. O toj temi je svoje mišljenje za Novu TV dao penzionisani hrvatski vojni pilot Ivan Selak.
"Izraelski avioni nisu dobra opcija za nas"
"Moj stav je poznat i jasan. Izneo sam ga i ministru obrane. U igri su samo dva aviona F-16, Gripen i četiri ponuđača - SAD, Švedska, Grčka i Izrael. S obzirom na stanje Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva i stanje njihove borbene komponente, infrastrukture i tehničkog sastava avion koji dolazi u obzir je noviji avion ili korišćen avion. Ja mislim da iskorišćen avion ne dolazi u obzir", tvrdi Selak, najiskusniji vojni pilot u Hrvatskoj. Na pitanje je li Krstičević uvažio njegovo mišljenje, Selak je rekao da je to stvar ministra obrane i njegovog tima.
Da li jeHrvatska mirna sa avionima narednih 20-30 godina?
"Imao sam priliku da letim na borbenom avionu F-16.To je odličan, agilan i visoko manevribilan avion koji je dobro opremljen. SAD je ponudio blok 70,72 što je naučna fantastika pa su avioni ponuđeni od Grka i Izraelaca. Avioni koji dođu u Hrvatsku, a budu stariji od pilota koji će njima leteti, nisu dobra opcija za Hrvatsku", uveren je Selak. Smatra da su izraelski avioni već istrošeni i da je njihov životni vek istekao.
"Ti avioni su već leteli svoje"
"Ne favorizujem nijedan avion i nemam nikakav interes, ali želim da upozorim da se naši piloti na izraelskim F-16 zasigurno neće naleteti. Najveća mana F-16 Barak aviona je što su njime leteli Izraelci koji su najbolji piloti na svetu i najbolje ga koriste. Oni su ga iskoristili. Kad je avion proizveden 80-ih, proizvođač je jasno naveo da je njegov životni vek 30 godina i 8.000 sati. Ti avioni su već toliko leteli", zaključio je Ivan Selak.
BONUS VIDEO: Espreso anketa - Ko treba da bude novi gradonačelnik Beograda?
(Espreso.co.rs/Index.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!