Neodoljiv, neumoljiv, voleh te i suviše: Turbo-folk književnost u školama: Profesori decu uče Cecine pesme!
Foto: Profimedia, Damir Dervišagić

Srpska majka umesto srpskog

Neodoljiv, neumoljiv, voleh te i suviše: Turbo-folk književnost u školama: Profesori decu uče Cecine pesme!

A sad se spremite za još veći šok - deca iz ovoga zaista nauče nešto!
Objavljeno:

Za sam kraj časa, Anes predlaže da neka učenica ustane i izražajno pred ostatkom razreda pročita Cecin tekst pesme "Greška"

foto: Printscreen / Instagram / Cražnatović

"Nisam kao druga deca, ja sam pala sa meseca, ceo svet za mene brine, bake, ujne, tetke, strine, svi žele da budem dama, a ja hodam na rukama … Mama mi se tužno smeška, tata kaže to je greška, trebala sam muško biti, da se otac sinom diči … Gledano sa njene tačke, ja sve radim naopačke, hoću disko, neću školu, pijem samo koka kolu, volim klompe, mrzim štikle, ne silazim sa bicikle … smetaju mi svi po kući, postali su nemogući, vežbam džudo i karate i zato me ne dirajte."

Onda se naravno, odgovara na pitanja:

- Kakva je devojčica u ovom tekstu? - Kakvo je to damsko ponašanje? Šta mislite o konceptu dame? - Mama mi se tužno smeška, tata kaže to je greška, trebala sam muško biti, da se otac sinom diči. Zašto se u našem društvu očevi jedino sinom diče? - Šta je u ovoj pesmi Greška? - Da li devojčica samu sebe vidi onako kako je mama i tata vide?

foto: preentscreen, instagram

Autor ove metodologije na kraju i zaključuje kako svi Cecini stihovi predstavljaju ženu kao žrtvu:

"Popularnost Cecinih pesama proizilazi iz društvene opšteprihvaćenosti patrijarhalne predrasude o ženama koju Ceca oslikava u svojim tekstovima. Kakva je žena u današnjem, patrijarhalnom balkanskom društvu takva je i u Cecinim pesmama; podređena, u poziciji žrtve, ovisna o muškarcu, nesrećna zbog svega toga. Cecini tekstovi tako estetizuju žensku patnju i melanholiju žrtve. Važno ih je feministički pročitati kako bi deci na bliskom i poznatom terenu (turbo-folku) dekonstruisali patrijarhalna uverenja i predrasude, te ih još kao učenike i učenice oslobodili okova istih (feminizam)". piše autor Anes.

Da li je ovo pravi način da se edukuju deca i da li su profesori zaista i prihvatili ovaj predlog? Kako se i naglašava ovaj tekst napisan je da pretenduje da bude metodička priprema za širu upotrebu.

(N.Atanacković)

counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.