Zastrašujuće
Ovako se postaje ZVEZDA i nije nimalo zabavno! Tajne koje od vas KRIJE muzička industrija!
Producenti kupuju albume
Kada se objavi album, bitno je da odmah stigne u vrhove top lista jer bi u suprotnom mogao loše uticati na karijeru izvođača. Ako već kupuju lajkove i pratioce, nije čudno ni to što su spremni da odu i kupe hiljade kopija albuma svojih izvođača kako bi im osigurali #1 na top listi.
A kad su na vrhu, sve ostale kockice se poslože. Kupuju albume u prvih nekoliko nedelja kako bi izvođač imao bolju šansu da brzo dostigne slavu. Ovaj tip "promocije" pojavio se kada je internet uzeo maha i kada smo svi počeli ilegalno da skidamo muziku i producenti su osećali kao da nemaju izbora nego da igraju prljavo.
Publicisti lažu o svojim klijentima
Stalno čujemo priče kako se nešto loše desilo određenoj zvezdi i na sve strane vidimo slike na kojima i sama zvezda deluje prestravljeno. Potom, nedelju dana kasnije nam ništa nije jasno jer je ta zvezda popularnija nego ikada. Konstantno se pojavljuju tračevi o tome kako zvezde izmišljaju skandale kako bi dobile besplatni publicitet.
Zapravo, te zvezde retko kad imaju pojma da su za sve te tračeve odgovorni baš njihovi publicisti. Bilo da su u pitanju skandali o varanju, pljačke domova poznatih ili skandali iza scene, publicisti stalno smeštaju svojim zvezdama sa uverenjem da će im tako pomoći u postizanju veće popularnosti. Na taj način dobili smo i tračeve o vezi Rihanne i Jay-Z-ja. Pevačicin bivši producent je priznao da je on stajao iza tih tračeva: "Tada sam bio očajan jer sam želeo da imam hit pesmu. Bili smo mladi i glupi."
Talenat NIJE bitan
Koliko puta vam se desilo da upalite TV ili radio i čujete toliko groznu pesmu da se zapitate kako je uopšte moguće da je taj izvođač uspeo da se probije do vrha? Između kupovanja lajkova i albuma od strane producenata, ne treba da budete iznenađeni što svako može da stigne u vrh.
Ipak, to nije jedini problem. Da li su ove zvezde doživele uspeh "preko noći" ili njihov publicista jednostavno ima neverovatno jak marketing tim? Marketing tim odlučuje ko će biti zvezda i za njih stvara taj svet, bez mnogo uplitanja samog izvođača. Znači, ako imate dobar marketing tim, talenat vam nije ni potreban.
Producenti ponekad greše
Izdavačke kuće i producenti uvek traže sledeću veliku zvezdu koja će im pomoći da svoje poslovanje dignu na viši nivo. Oni obožavaju nove zvezde koje postižu uspeh "preko noći" jer to za njih znači manje posla, a više novca. Ipak, ponekad i oni pogreše u svojim izborima.
L.A. Reid je priznao da je napravio ogromnu grešku u vezi Lady Gage, imao je priliku da joj ponudi ugovor, ali je nije iskoristio jer nije verovao da će pevačica biti zvezda. Ona je otišla u drugu izdavačku kuću i postala pop senzacija koju danas poznajemo. Producenti nekad pogreše, a u ovom slučaju se Reid baš zajebao. Kada priča o tome, on uvek kaže kako je to "najveća greška u njegovoj karijeri".
Producenti bez odobrenja troše novac izvođača
Možda verujete da većina izdavačkih kuća pokriva troškove marketinga svojih zvezda, ali to nije uvek slučaj. Zapravo, neke zvezde, pogotovo kada se tek probijaju na sceni, same moraju da pokriju te troškove. Ni to ne bi inače bio veliki problem, ali jeste jer se izvođači često ne pitaju na šta će se trošiti njihov novac.
2009. godine Little Boots je bila veoma popularna nakon izlaska njenog debi albuma "Hands". Prodaja je išla dobro i novac je počeo da stiže. Iako je ostvarivala dobru zaradu i njena pesma je bila veliki hit, pevačica nije videla mnogo tog novca. U intervjuu za Vice magazin ona je pokušala da objasni manjak kontrole nad svojim finansijama: "Sa svojim prvim albumom sam bila u minusu jer su trošili toliko novca na marketing i mene ništa nisu pitali. Tako da to nije kao da imate poslovnog partnera, više je kao da imate osobu koja vam vodi poslove, ali to radi vrlo loše."
(Espreso.co.rs/MNS)