završeno 57. izdanje
OKTOBARSKI SALON: Dodeljene nagrade Margerit Imo, Nini Ivanović, Evi Kotjatkovoj i Dominiku Langu
Tokom 6 nedelja u 5 izložbenih prostora, od 15. septembra do 28. oktobra 2018. godine 57. Oktobarski salon
"Čudo kakofonije" posetilo je preko 40.000 posetilaca iz celog sveta. U okviru Salona priređeno je preko 40 pratećih programa, uključujući razgovore sa umetnicima, tematska i kustoska vođenja kroz postavku – realizovana u saradnji sa stručnjacima u oblasti kulture i vizuelne umetnosti, radionice za decu i mlade, filmski program itd.
Izložba je bila postavljena u pet prostora u užem centru Beograda i to u Kulturnom centru Beograda (Galerija Artget, Likovna galerija, Galerija Podroom), u zgradi Muzeju grada Beograda, Galeriji Remont, U10 umetničkom prostoru, kao i u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti. Na izložbi je učestvovalo 72 umetnika i umetnice iz celog sveta, a saradnja ostvarena sa Balkan Projects donela je i poseban događaj koji je bio posvećen performansu.
O nagradi 57. Oktobarskog salona odlučivali su članovi žirija koji su radili u sastavu: Jan Fabr (predsednik), umetnik, pisac, reditelj i koreograf, Ilaria Marota, jedan od osnivača i glavna urednica časopisa “CURA” i kustoskinja i Dragan Jovanović Danilov, književnik, esejista i likovni kritičar. Nakon odluke Odbora 57. Oktobarskog salona da budu dodeljene dve nagrade, žiri je odlučio da nagrade budu dodeljene Margerit Imo i Nini Ivanović, umetnicama iste generacije, koje na njihovom umetničkom putu karakterišu jasno definisan pravac i identitet.
Margerit Imo je studirala na Akademiji za dizajn u Ajndhovenu i na Kraljevskom koledžu umetnosti u Londonu, gde je 2011. magistrirala dizajnerske interakcije. NJen rad je predstavljen na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u svetskim galerijama i muzejima, među kojima: Tejt Britanija (London), Pale de Tokijo (Pariz), Centar savremene umetnosti Nottingham Contemporary, Versajski dvorac, Haus Konstruktiv (Cirih), High Line (NJujork), Manifesta11 (Cirih), Paviljon Schinkel (Berlin), Centar savremene umetnosti TBA21 Thyssen-Bornemisza (Beč), Muzej moderne umetnosti (NJujork) i Galerija Hayward (putujući projekat). Njen rad je tema mnogih razgovora i publikacija na međunarodnom nivou. Dobitnica je, među ostalim, i Ciriške nagrade za umetnost 2017. godine. Gostuje kao predavač na školi Open School East u Margejtu i na Koledžu za umetnost i dizajn (HEAD) u Ženevi.
Nina Ivanović je diplomirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek Slikarstvo, 2010. Bila je član i izlagač u okviru organizacije nKA / ICA (Nezavisna kulturna asocijacija / Independent Cultural Association) tokom 2006–2010, a od 2012. sa još šestoro kolega osniva i vodi Umetnički prostor U10. Dva puta je nagrađivana za crtež – 2009. nagradom za crtež FLU i 2014. prvom nagradom iz Fonda Vladimira Veličkovića. Tokom tri meseca 2013/14. bila je na rezidencijalnom programu u Glo’Art centru u Belgiji i 2017. godine mesec dana je provela u Bazelu na rezidenciji Kuckucks Nest. U svom radu se bavi svakodnevicom preko različitih medija poput crteža, fotografije i žičanih instalacija.
Nagrada Kulturnog centra Beograda na 57. Oktobarskom salonu, koja podrazumeva održavanje samostalne izložbe u jednom od galerijskih prostora Kulturnog centra Beograda jednoglasno se dodeljuje umetničkom paru Evi Kotjatkovoj i Dominiku Langu (Češka), za rad U sobi je dvoje. Žiri Nagrade radio je u sastavu: Miroslav Karić (predsednik), istoričar umetnosti i kustos u Galeriji Remont, Svetlana Petrović, kustoskinja Likovne galerije Kulturnog centra Beograda i Zorana Đaković Minniti, koordinatorka međunarodne saradnje i programa galerije Podroom u Centru. Budući da se ovog puta nagrada dodeljuje umetničkom paru odnosno umetniku i umetnici koji pored zajedničkih projekta imaju zapažene samostalne stvaralačke opuse Nagrada će biti realizovana po prvi put u dva izlagačka prostora u Kulturnom centru Beograda, Likovnoj galeriji i Galeriji Podrum u 2020.
Evu Kotjatkovu zanimaju različitost, empatija i deljenje, kao i disciplina, norme i struktura moći koje okružuju, oblikuju ili deformišu pojedinca. Često se fokusira na situaciju grupa ili pojedinaca koji su iz različitih razloga isključeni, diskriminisani, ućutkani. Dominik Lang je vajar koji od samog početka svoje umetničke karije razmišlja o načinu na koji se umetnički radovi predstavljaju, uzimajući u obzir istoriju izloženog rada, njegov društveni, politički i ekonomski kontekst, kao i arhitekturu u koju je smešten. Lang smatra da izložbeni prostori ne treba da budu samo (neme) kulise, već elementi koji igraju aktivnu ulogu u percepciji umetničkog dela i formulaciji njegovog značenja.
Kulturni centar Beograda sa zadovoljstvom najavljuje da je oko osamdeset radova iz kolekcije Oktobarski salon proglašeno za kulturno dobro, među kojima su radovi nekih od najznačajnijih domaćih i inostranih umetnika (Ana Adamović, Aleksandrija Ajduković, Radoš Antonijević, Mrđan Bajić, diSTRUKTURA, DOPLGENGER, Jan Fabr, Ana Hušman, Jamezdin, Goranka Matić, Paula Muhr, Vladimir Nikolić, Tanja Ostojić, Anika Strom, škart, Raša Todosijević, Zoran Todorović, Milica Tomić, itd).
Kulturni centar Beograda je formirao Kolekciju Oktobarski salon podstaknut činom belgijskog umetnika Jana Fabra koji je, po završetku 52. Oktobarskog salona na kojem je izlagao, svoj rad „Sam svoj pokret” (I am a one man movement) poklonio upravo Kulturnom centru Beograda. Kolekciju čine radovi umetnika afirmisanih u našoj zemlji i inostranstvu koji su učestvovali na međunarodnim izložbama Oktobarskog salona od 2004. godine i koji su darivali po jedan ili više svojih radova. Namera je da se kolekcija uvećava ne samo poklonima umetnika već i otkupima jer na taj način bi se i karakter same kolekcije (raznovrsnost i objektivna preglednost) obogaćivao.
BONUS VIDEO: Dejan Atanacković o NIN-ovoj nagradi i novoj knjizi
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!