NEVEROVATNO
AUTOMOBILSKO TRŽIŠTE U ŠKRIPCU: Decenijama nije bilo ovako LOŠE!
Koliko je kriza uzela maha, svedoči i činjenica da je Hyundai Grupa, koja je do sada beležila rast, isporučila 3,9 odsto manje automobila. Hyundai je pao za 9,4 procenata, dok je Kia skočila 2,1 posto.
Svega 1,07 miliona putničkih automobila prodato je u Evropi tokom juna, što je pad od 17 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, ali i najgora prodaja u junu još od 1996. godine. Glavni razlozi za manju prodaju su problemi sa lancima snabdevanja i rekordna inflacija.
Volkswagen je najveći gubitnik među proizvođačima, a nemačka kompanija zabeležila je pad prodaje od 24 procenta u poređenju sa junom 2021. Stellantis, druga najveća automobilska kompanija u Evropi, isporučila je 17 posto manje vozila u odnosu na isti mesec prošle godine.
Koliko je kriza uzela maha, svedoči i činjenica da je Hyundai Grupa, koja je do sada beležila rast, isporučila 3,9 odsto manje automobila. Hyundai je pao za 9,4 procenata, dok je Kia skočila 2,1 posto.
Međutim, postoje još neki proizvođači koji su i u ovo krizno vreme doživeli skok broja isporučenih automobila. Brendovi Renault Grupe, Alpine i Dacia, zabeležili su rast od 40, odnosno 32 procenta. Alfa Romeo ima za petinu veću prodaju u odnosu na jun 2021. godine, dok je Porsche imao rast od 19 procenata. Brojni proizvođači kao što su VW, BMW i Mercedes, izjavili su prošlog meseca da nestašica mikročipova popušta, ali će biti potrebno određeno vreme da se rast proizvodnje vidi kroz prodaju dilera.
Procene o prodaji automobila u Evropi tokom ove godine brzo su se okrenule naglavačke. LMC Automotive koji je u januaru predviđao skok prodaje od skoro 9 procenata za 2022. godinu, promenio je svoje procene i sada smatraju da će isporuke novih automobila tokom ove godine biti manje za 6,3 posto u odnosu na 2021.
(Espreso/Agencije)