stravična priča
POTRESNA PRIČA O ZABRANJENOJ LJUBAVI: Voleli su se, a onda je njen TATA uradio JEZIVU STVAR!
Dok su oni slavili, nisu ni slutili da su već te večeri u smrtnoj opasnosti
Trebalo je to biti jedna sasvim drugačija ljubavna priča dvoje mladih, glamuroznih i sanjivo zaljubljenih.
Pranay Perumalia verio je svoju nevestu Amruthe Varshini. Međusobno su se oko vrata stavili cvetne vence, a rođaci su na njih bacali zrna pirinča koja su ostajala u njihovoj kosi.
Ali, dok su oni slavili, nisu ni slutili da su već te večeri u smrtnoj opasnosti. Samo nekoliko nedelja kasnije, jednog poslepodneva napustili su lekarsku ordinaciju u gradu na jugu Indije u kojem su odrasli. Muškarac im je prišao s leđa držeći u ruci veliki mesarski nož. Snažno je zarezao Pranayev vrat usmrtivši ga na mestu.
Socijalni status određnen rođenjem
Stravičnu priču donosi američki Washington Post, a pozadina krvavog ubistva nepremostive su razlike u Indiji usled kastinskog sistema. 23-godišnji Pranay je, naime, bio Dalit, odnosno pripadnik kaste 'nedodirljivih', dok je 21-godišnja Amruthe pripadala višoj kasti. Njena bogata i moćna porodica na venčanje je gledala kao na neprihvatljivo poniženje, a devojčin otac T. Maruthi Rao bio je zbog toga toliko besan da je angažovao plaćene ubice da liše života njegovog zeta, piše list pozivajući se na dokumente sa suđenja.
Indijsko društvo menja se, no nedovoljno brzo za parove poput Pranaya i Armatke koji svojim brakovima prkose staromodnom sastavu hijerarhije i diskriminacije. Indija ubrzano raste, milioni su se izdigli iz siromaštva, raste broj obrazovanih, a gradi se i jedna od najbrže rastućih ekonomija na svetu, no kastinski sastav utemeljen na determinaciji identiteta i socijalnog statusa pri rođenju ostaje čvrsto ukorenjen u temelje društva.
A sistem je taj koji je posebno uporan kada je u pitanju netolerancija spram brakova između članova različitih kasti. Studija iz 2017. pokazala je da je manje od šest posto indijskih brakova sklopljeno između pripadnika različitih kasti, a brojka se gotovo nimalo nije menjala protekle četiri decenije.
Glavni autor studije i statističar Tridip Ray, kaže kako su očekivali da će brojke s godinama ipak biti drugačije.
- Nažalost, to se ne događa - rekao je on.
Umesto da se razvija tolerancija, pokušaji rastezanja staromodnih granica često dovode do nasilja. U proteklih godinu dana prijavljeni su slučajevi ubistava zbog braka između pripadnika različitih kasti u državama Gujarat, Tamil Nadu, Madhya Pradesh i Andhra Pradesh. Koliko je problem dubok svedoči i činjenica da je ćerkaa jednog političara iz vladajuće stranke u Indiji javno zatražila zaštitu od svog oca nakon što se udala za 'nedodirljivog'.
Ne izlazi iz kuće
- Takvi nasilni ispadi događaju se u ime tradicije i časti, ali motivi idu puno dublje. Ako se žena može udati za koga god poželi to duboko destabilizira celi indijski društveni sistem - objašnjava istoričar i stručnjakinja za pitanje kasti Uma Chakravarti.
Amrutha je u napadu ostala nepovređena. Sada živi s Pranayevim roditeljima na rubu naselja 'nedodirljivih', a u naručju joj je njihov šestomesečni sin. Radi vlastite sigurnosti Amrutha ne izlazi iz kuće koja je u potpunosti pokrivena nadzornim kamerama.
Pranayeva porodica izdigla se iz očaja i bede Dalita, ponajviše zahvaljujući njegovom ocu Balaswamyju koji je život proveo kao činovnik u osiguravajućoj kući. Amrutha je, pak, odrasla u kući udaljenoj samo pet minuta vožnje, u golemom zdanju koje je sagradio njen otac, bogati investitor u nekretnine u Telangani.
Post navodi kako Daliti čine gotovo 17 posto od oko 1,3 milijarde stanovnika Indije, ali su na dnu kastinske hijerarhije. Nakon višegodišnje degradacije, polako grade svoj put prema višem obrazovanju, karijerama i politici, no to je bolno spor put. Jer, kao što slučaj zaljubljenog para pokazuje, iako su 'nedodirljivi' sve prisutniji u društvu, to i dalje ne znači da se smeju venčati s kim žele ili živeti gde hoće.
Ljudi u Indiji, navodi se, jendostavno nisu ravnopravni
Kada je Amrutha krenula u školu, roditelji su joj strogo zabranili da se druži s pripadnicima nižih kasti. Ipak, kompleksnost kastinskog sistema bila je daleko od njenog uma kada je u devetom razredu s prijateljima otišla u bioskop gde je počela tragična ljubavna priča. Prepoznala je Pranaya iz škole. Godinu dana stariji mladić bio je inteligentan i atletski građen, odmah ju je privukao. Počeli su se dopisivati, potom i razgovarati preko telefona.
Njihovo rastuće prijateljstvo odmah je izazvalo probleme. Kada je njen otac saznao s kime se druži, brutalno ju je pretukao po prvi, ali ne i zadnji put. Oduzeo joj je mobilni i laptop te je preselio u drugu školu, a idućih nekoliko godina mladi se par gotovo nikada nije mogao videti.
Kaste su bile opsesija Amruthinog oca
Dao 150 hiljda dolara ubicama
- Mogu te udati za prosaka iz više kaste, ali nećeš se udati ni za koga iz niže - često joj je govorio.
Oboje su krenuli na koledž - Pranay je sanjao o karijeri inženjera, a Amrutha je studirala modni dizajn. Sve je vreme strahovala da će je otac udati za nekoga koga ne voli te se obratila Pranayu. Skovali su plan da pobegnu i potajno se venčaju.
Kucnuo je čas - 30. februara prošle godine, kada joj je majka otišla na popodnevni počinak, Amrutha se s unapred pripremljenom haljinom iskrala iz kuće. Ponela je samo svoje školske sveske i lična dokumenta.
Pranay ju je čekao na dogovorenom mestu. Bojali su se, ali nisu odustajali. Zatražili su izdavanje pasoša te su se unapred pripremali za test poznavanja engleskog jezika jer im je želja bila pobeći i preseliti se u Australiju te pokrenuti posao. Maštali su o otvaranju farme krava ili možda modnog salona.
Venčali su se u prisustvu tek nekolicine prijatelja, u hramu u Hyderabadu koji vodi hinduistička reformistička grupa poznata po svojim tolerantnim stavovima spram mešanja kasti.
Ipak, nakon venčanja vratili su se kućama i čekali putne dokumente, a pet meseci kasnije Amrutha je ustanovila da je trudna pa su selidbu u Australiju odložili. Tada su odlučili organizovati svadbeno slavlje kojem su nazočile stotine gostiju.
Roditelja mlade nije bilo. Oni su u tom trenutku već mesec dana planirali mladoženjino ubistvo.
Prema sudskim dokumentima, navodi Washington Post, Amruthin otac platio je 150 hiljada dolara za ubistvo zeta kojeg nije mogao prihvatiti, a u organizaciji zločina kao posrednik mu je pomogao visokopozicionirani lokalni političar.
Počast "hrabrom ocu"
Nakon Pranayevog ubistva na izlazu iz ordinacije u koju su došli na kontrolu trudnoće, Amrutha je nazvala oca, što su zabeležile i nadzorne kamere.
- Što si to učinio - zavrištala je i onesvestila se.
Mladićevo ubistvo duboko je podelilo lokalnu sredinu. Dok su brojni dolazili u kuću ubijenog 'nedodirljivog' iskazati podršku, a neki čak i predlagali da se mladom Indijcu podigne spomenik, drugi su govorili kako se to moglo i očekivati s obzirom da se radilo o 'nemogućem' i 'neprihvatljivom' braku.
Oformljena je čak i "Asocijacija za zaštitu roditelja" koja je okupila stotine kastama sklonih roditelja. Amruthin otac redovno je dobijao posete i pisma podrške u zatvoru iz kojeg su ga u međuvremenu pustili da se brani sa slobode.
Lokalni advokat Shyam Sunder Chilukuri takođe je formirao grupu kojoj je cilj bio opravdati brutalno klanje nevinog mladića.
- Došlo je do incidenta u kojem je pripadnik niže kaste uplašio i oženio devojku iz više kaste. Postoji rizik da će se to dogoditi i drugoj deci imućnih roditelja koje će pripadnici niže kaste zarobiti pod krinkom ljubavi - rekao je novinarima Washington Posta advokat, a potom im dogovorio susret sa ocem nesretne devojke.
Rao nije hteo razgovarati, iako su se našli u jednom kafiću. Brzo je napustio objekt.
Iako je suđenje u toku, Amruthin život nije nimalo lakši. Shvatila je da joj u maloj sredini neće biti prijatno, pa je odlučila pokušati unajmiti s Pranayevom porodični stan u Hyderabadu, velikom gradu udaljenom tri sata vožnje, kako bi se onde mogla poroditi. No, tamo im niko stan nije želio iznajmiti jer su - 'nedodirljivi'.
Agonija nesrećne devojke nastavlja se, a Pranay joj ostaje samo uspomena. Njegovi roditelji su prihvatili i nju i njenog sinčića, a ona ih smatra svojim novim ocem i majkom.
- Moj otac je kriv za njegovu smrt, no barem Pranayevi roditelji znaju koliko smo se voleli - zaključuje Amrutha.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Jutarnji.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!