ONA JE U ZEMLJU DONELA MENSTRUALNE ČAŠICE: Carinici su mislili da su AUTO DELOVI, PAKAO (FOTO)
Mesntruacija, Foto: Profimedia

užas

ONA JE U ZEMLJU DONELA MENSTRUALNE ČAŠICE: Carinici su mislili da su AUTO DELOVI, PAKAO (FOTO)

Ubrzo je usledio još jedan problem.

Objavljeno:

Sara Eklund, osnivač brenda Noble Cup, nada se da će menstrualne čašice smanjiti stigmu i sramotu u zemlji u kojoj četvrtina žena nema pristup proizvodima za menstruaciju.

Carinici nisu imali pojma šta su menstrualne čašice, pa su pretpostavili da su to delovi automobila“, rekla je Eklund za Gardijan. Žena nije predvidela da će zbunjenim carinicima morati da objašnjava čemu služe male roze silikonske čašice.

Na kraju, Sara Eklund je dobila zeleno svetlo da unese 200 komada u zemlju, ali ih je zbog očiglednih problema sa dokumentacijom zaplenila etiopska poreska uprava (Erca). To nije obeshrabrilo Saru i naručila je 5.000 za sledeću isporuku.

Ubrzo je usledio još jedan problem. Erca je kategorisao proizvod kao luksuzni proizvod i naplatio ga sa 69 odsto. porez. "Bilo je ludo", kaže Eklund. Zahvaljujući Eklundovoj odlučnosti, Noble Cup je sada dostupan za prodaju u više od 30 prodavnica u glavnom gradu Etiopije.

Sa 230 bira (560 dinara), one su i dalje preskupe za većinu žena i devojaka u Etiopiji, gde ih ima samo 28 odsto. 25 posto žena ne koristi nikakve higijenske proizvode, već se oslanjaju na ono što pronađu: krpe, novine, pa čak i krpe napunjene pepelom.

Sara Eklund se nada da će promovisanje proizvoda podstaći otvoreniju diskusiju i smanjiti stigmu i sramotu oko menstruacije. „Apotekari nastavljaju da daju higijenske uloške u novinama i plastičnim kesama. Ovde je ukorenjena sramota.

Prekini sramotu

Rođena u Virdžiniji od majke Etiopljanke i oca Amerikanca, Eklund je pohađala srednju školu u Etiopiji, ali je otišla u SAD da studira. Na osnivanje kompanije bila je inspirisana otkrićem menstrualnih čašica.

Razmišljala je da pokrene dobrotvornu organizaciju kako bi besplatno obezbedila čašice, ali njena majka, poslovna žena, odbila je tu ideju. „Rekla mi je: 'Ako je to bilo šta, to mora biti posao - ideja da su Afrikancima potrebne samo besplatne stvari su pogrešne.'

„Bila je u pravu“, kaže Sara. "Mislim da deljenje menstrualnih čašica ne bi imalo istu moć. Kada žene odluče da kupe proizvod, ulažu u njega, žele da podele priče o tome. Tada dolazi do promene ponašanja."

Globalno lice menstruacije

Mekdim Hailu, aktivista Vater Aid Etiopije, pozdravlja menstrualne čaše kao ekološki prihvatljivu alternativu ulošcima za jednokratnu upotrebu, ali kaže da čak i žene koje mogu priuštiti da ih kupe - i imaju pristup čistoj vodi - mogu da ih izbegnu iz kulturnih razloga.

„Za devojke i žene ovde, koncept stavljanja proizvoda u vaginu je neprihvatljiv – čak se ni tamponi ovde ne koriste – tako da ima još mnogo toga da se uradi u smislu svesti o proizvodu“, objašnjava Sara.

Eklund tim sprovodi osnovne radionice biologije u školama, upoznavajući decu sa menstrualnim proizvodima.

(Espreso/Najžena)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.