MOMIROVIĆ: Kompleksni radovi na tunelu kod Lučana, sutra se očekuju gužve na auto-putu Miloš Veliki
Tomislav Momirović, Foto: RINA

naoružajte se strpljenjem

MOMIROVIĆ: Kompleksni radovi na tunelu kod Lučana, sutra se očekuju gužve na auto-putu Miloš Veliki

Naglasio je da su auto-putevi važni za ekonomiiju i za dostizanje ciljeva iz plana "Srbija 2025" koji predviđa da prosečna plata bude 900 evra

Objavljeno:

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović obišao je danas radove na tunelu Munjino brdo u selu Krstac kod Lučana, koji je najduži na deonici auto-puta Preljina-Požega i izrazio zadovoljstvo dinamikom radova.

Momirović kaže da se sutra očekuju gužve na auto-putu Miloš Veliki, ali i poručio da će se taj problem rešiti kada se završi deonica do Pakrovaća i Požege.

"I sutra će biti velike gužve, jer će se svi vraćati sa odmora. To je još jedan razlog što smo došli da dodatno ubrzamo radove. Tek sad vidimo koliko nam je značajan auto-put. Možete da zamislite šta bi bilo da nemamo auto-put, sve bi stajalo", rekao je Momirović.

Zamolio je ljude za strpljenje i apelovao da sutra krenu ili ranije ili kasnije, ili čak i danas.

Apelovao je na građane da koriste i voz i naveo da je već rekonstruisana pruga do Valjeva i da saobraćaju nove kompozicije.

"Nije to više nivo ni usluge ni saobraćaja kakav je bio pre sedam ili 10, 20 ili 30 godina. U ovim uslovima se brže stigne, kvalitetnije, ali i jefitnije. Dajemo sve od sebe i za Vaskrs radimo kako bi ubrzali radove. Molim ljude za razumevanje", rekao je Momirović.

Naveo je da gužve izazivaju nelagodnost u vreme odmora i praznika, ali da je to realnost u ovom tenutku.

"Ne možemo da završimo preko noći sve građevinske radove koji nisu ni započeti prethodnih 50 godina. Ovde nije ni eksproprijacija taknuta u prethodnim decenijama. Mi se sad suočavamo sa nekoliko hiljada katastarskih parcela koje moramo da eksproprišemo", rekao je Momirović.

Sve su to, navodi, kompleksni poslovi kojima se pristupa ozbiljno i studiozno.

Ministar je poručio da će i ovaj auto-put biti završen brzo i da gužvi više neće biti, a da je on strateški važan ne samo za Čačak, Lučane i Požegu, već i za Užice, Arilje, Ivanjicu i Novi Pazar, kao i za ekonomiju naše zemlje.

Momirović je novinarima, posle obilaska radova na tom tunelu dužine oko tri kilometra, rekao da je predviđeno da se taj verovatno najkompleksniji projekat u građevinskom smislu završi početkom sledeće godine.

"To nije sve, mi smo ovom projektu pridodali još tri obilaznice i to oko Gornjeg Milanovca, Požege i Užica. To su projekti koji se decenijama razvlače. Moramo maksimalno da poguramo tu priču", poručio je ministar.

Naglasio je da su auto-putevi važni za ekonomiiju i za dostizanje ciljeva iz plana "Srbija 2025" koji predviđa da prosečna plata bude 900 evra.

"Ako ne rasteretimo lokalne samouprave, lokalne puteve, ako mi dozvolimo da kamioni prolaze pored škola ili kroz centar grada, mi nećemo kompletno završiti naš posao", rekao je Momirović.

Naveo je da je projekat auto-puta Preljina - Požega od skoro dobio svoje tri nove komponente - tri obilaznice, među kojima je možda najvažnija obilaznica oko Čačka, a koja će biti završena tom deonicom auto-puta.

"To je deo od Preljine do Pakovraća. Kad to završimo, mi ćemo drastično rasteretiti Čačak gužve kakva je bila pre neki dan. Tek kad završimo ovaj deo puta od Preljine do Požege i završimo ove tri obilaznice, možemo da kažemo da smo kompletirali ono što smo želeli kad smo ušli u ovaj projekat", kaže Momirović.

Najavio je da će vrlo brzo već ovog meseca biti potpisan ugovor za deonicu od Požege do Boljara, jer je cilj da nastavimo auto-putem do Crne Gore i ka Sarajevu.

"BiH i Crna Gora su naše strateški prijateljske i značajne zemlje sa kojima imamo najveću i nakvalitetniju ekonomsku razmenu, a dole živi i naš narod", rekao je Momitović.

Gužve prethodnih dana uoči Uskrsa su, navodi ministar, pokazale koliko nam znači auto-put, ne samo do Čačka i Požege nego do Boljara, odnosno do Kotromana.

Napomenuo je da se na izgradnji auto-puta, koja će biti završena godinu i po dana pre roka, mesecima radi bez dana pauze, 20 sati dnevno.

"Izuzetno sam zadovoljan kako ljudi rade, daju sve od sebe, ovaj projekat je zbog geologije vrlo zahtevan, naročito tunel Munjino brdo", rekao je Momirović.

Dodao je da stručnjaci iz Puteva Srbije i kineski partneri uspevaju da reše sve probleme.

"Zadovoljan sam, teško je uraditi više. Ako vidite šta se radilo prethodnih 50 godina ovo je zaista krupna stvar", poručio je Momirović koji je radove na tunelu Munjino brdo obišao da v.d. direktorom Puteva Srbije Zoranom Dronjakom i predsednicima opština Čačak i Požega, Milunom Todorovićem i Đorđem Nikitovićem.

"Ovde prolazi najzdraviji deo srpske ekonomije i mi ćemo ga završiti", zaključio je Momirović.

(Espreso/Tanjug)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.