MISTERIJA FOTOGRAFIJE IZ ŠVAJCARSKE: Zašto je TUĐMAN 1991. godine leteo u avionu sa JUGOSLOVENSKIM OZNAKAMA?
Ima li Tuđmana u Avionu?, Foto: Profimedia

vazduhoplovne misterije

MISTERIJA FOTOGRAFIJE IZ ŠVAJCARSKE: Zašto je TUĐMAN 1991. godine leteo u avionu sa JUGOSLOVENSKIM OZNAKAMA?

Nakon što je Hrvatska proglasila nezavisnost, brojni avioni su prebačeni u inostranstvo kako bi izbegli uništenje u napadima avijacije JNA

Objavljeno:

Jugoslovenska zastava i registracija na repu, ali kad se malo pobliže pogleda, vidi se grb predsednika Hrvatske kod vrata.

foto: Reuter

Fotografija aviona sa ovakvim oznakama nastala je u Švajcarskoj 1991. godine, kada se već opasno pucalo po Hrvatskoj. Zašto je taj avion baš tada bio u Švajcarskoj? Zašto je istovremeno imao obeležja Jugoslavije i Hrvatske? Toliko pitanja, a tako malo javno dostupnih odgovora.

Reč je o relativno retkom Sabrelineru 75A, VIP mlaznjaku američkog proizvođača Rockwella, kupljenom krajem sedamdesetih godina za potrebe političke vrhuške Savezne Republike Hrvatske. Cena aviona kretala se oko tri miliona tadašnjih dolara što bi danas, uzevši u obzir inflaciju, bilo oko 15 miliona dolara.

Čelnici svih republika Jugoslavije imali su vlastite avione o čemu svedoči i grupna fotografija nastala u Beogradu.

foto: Printscreen

Ovde možemo videti hrvatski avion s oznakom YU-BLY (prvi s leva) i primetiti koliko je veći od ostalih aviona u republičkom vlasništvu što je posledica korena Sabrelinera. Naime, taj avion nastao je kao vojni transport za potrebe američke vojske što je rezultiralo ne samo većim prostorom za putnike nego i mnogo boljim performansama u kritičnim situacijama tokom i odmah nakon poletanja. Sabreliner 75A brže se penjao, imao je otporniji trup i bio je jednostavno bolje građen od aviona za civilnu upotrebu.

Nakon što je Hrvatska proglasila nezavisnost, brojni avioni su prebačeni u inostranstvo kako bi izbegli uništenje u napadima avijacije JNA. Tokom 1991. godine Croatia Airlines prebacio je svoje avione na sigurno na aerodrome po Austriji gde će ostati do 1992. godine.

Tako je verovatno sklonjen i Sabreliner Franje Tuđmana. A što se tiče oznake, avioni CA koristili su oznaku YU koju dodeljuje International Telecommunications Union za sve radijske komunikacije sve do leta 1992. godine. U međuvremenu je postignut dogovor da će hrvatski avioni privremeno koristiti oznaku RC, a kasnije će dobiti trajni prefiks 9A.

BONUS VIDEO:

ŠOTRA STIGAO U POLICIJU! Aleksandar u policijskoj stanici zbog DIVLJANJA HAMEROM po Beogradu! (KURIR TV)

(Espreso.co.rs/Express.hr)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.