pala odluka
OSUĐEN VOZAČ AUTOBUSA SMRTI! 8 ljudi je poginulo, Zdravković se nije zaustavio, mašinovođa nije mogao ništa
Zdravkoviću je izrečena maksimalna kazna za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja, a osim robije, dobio je i zabranu vožnje vozilima D kategorije u trajanju od pet godina
Milan Zdravković (33) iz aleksinačkog sela Nozrina osuđen je pravosnažno na osam godina robije jer je 21. decembra 2018, vozeći autobus “Nišekspresa” preko pružnog prelaza u Donjem Međurovu, skrivio sudar sa vozom, pri čemu je poginulo osam osoba, a 30 je povređeno.
Zdravkoviću je izrečena maksimalna kazna za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja, a osim robije, dobio je i zabranu vožnje vozilima D kategorije u trajanju od pet godina.
Apelacioni sud u Nišu je ovom odlukom samo potvrdio prvostepenu presudu Višeg suda iz marta ove godine i odbacio je sve žalbe Zdravkovića i njegovih branilaca u kojima se traži da on bude oslobođen, da mu se ublaži kazna ili barem da se predmet vrati na ponovno suđenje.
Zdravkovićevi branioci su u žalbama zamerili prvostepenom sudu da nije cenio sve olakšavajuće okolnosti – da je u trenutku nesreće bila loša vidljivost, da je i mašinovođa snosio deo odgovornosti jer se nije na vreme oglasio sirenom dok je prilazio pružnom prelazu, kao i to da je bilo propusta “Železnica Srbije”, jer nije bilo svetlosne signalizacije.
Apelacioni sud je, međutim, smatrao da ove činjenice nisu bile od presudnog uticaja na saobraćajnu nesreću
– Na osnovu iskaza mašinovođe, video-snimaka udesa, kao i izjava svedoka i veštaka, smatramo da je vidljivost bila dobra. Nepostojanje svetlosne signalizacije zaista predstavlja propust u obezbeđivanju bezbednosti pruge, ali je vozač autobusa, bez obzira na to, morao da zaustavi autobus ispred Andrejinog krsta i znaka za obavezno zaustavljanje. Reč je o profesionalnom vozaču, koji je i ranije vozio autobus ovom trasom – stoji u presudi Apelacionog suda.
Kako se dodaje u sudskoj odluci, ustanovljeno je i da Zdravković nije pogledao levo i desno pre nego što je krenuo preko pružnog prelaza, da bi se uverio da može bezbedno da ga pređe.
Inače, tokom suđenja je utvrđeno da je mašinovođa Vladica Rakić uoči sudara vozio brzinom od 60.34 kilometra na čas, iako je maksimalno dozvoljeno 50, te da je samo jednom dao zvučni signal dok je prilazio pružnom prelazu. Ipak, konstatuje se da svi ti propusti mašinovođe nisu bili osnovni uzrok nesreće.
– Mašinovođa je uočio autobus na razdaljini od 132 metra, ali nije mogao da zna da se on neće zaustaviti. Opasna situacija je nastala kada se voz nalazio na udaljenosti od 90 metara od pružnog prelaza, i to je bio zadnji trenutak za kočenje, ali je mašinovođa aktivirao kočnicu tek na 27 metara od pružnog prelaza. Međutim, smatram da bi do udesa došlo i da je mašinovođa ranije kočio, ali bi voz u trenutku udara u autobus išao nešto sporije, oko 45 kilometara na sat, pa bi i posledice bile manje – konstatovao je saobraćajni veštak.
Teške posledice
Obrazlažući odluku o potvrđivanju maksimalne kazne, Apelacioni sud je uzeo u obzir odgovornost mašinovođe, kao i da je Zdravković mlad čovek, koji nije osuđivan i izrazio je kajanje. Ipak, to što je osam ljudi poginulo, a povređeno 30, od kojih su mnogi deca, predstavlja tešku posledicu koja zahteva najstrožu kaznu.
Podsetimo, u nezapamćenoj nesreći u Donjem Međurovu na mestu su poginuli Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog sela i Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48) iz Čokota, dok su u niškom Kliničkom centru, u toku operacija, podlegli povredama Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16), obe iz Čokota. Gajtana Stamenković (78) iz Donjeg Međurova preminula je 29. decembra na intenzivnoj nezi, a nakon nje, 2. januara prošle godine, i Vlastimir Đorđević (65) iz istog sela. Poslednja žrtva, Lena Ilić (16) preminula je u Kliničkom centru u Nišu 17. maja prošle godine.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!