Evo šta je najčešći uzrok, a šta najveći "krivac" lančanih sudara: Smatra se da je uvek kriv poslednji vozač, ali..
Lančani sudar, Foto: EPA/VIRGINIA STATE POLICE HANDOUT

lančani sudari

Evo šta je najčešći uzrok, a šta najveći "krivac" lančanih sudara: Smatra se da je uvek kriv poslednji vozač, ali..

Podaci Agencije pokazuju da je u saobraćaju od početka godine poginula 21 osoba više nego u istom periodu prethodne godine

Objavljeno:

Od početka godine dvadeset jedno lice stradalo je u saobraćajnojnim nesrećama, a proteklih nekoliko dana u Beogradu zabeležena su čak tri lančana sudara – u Bulevaru vojvode Mišića, na Pančevačkom putu i Brankovom mostu. Bilo je povređenih, među njima i dece. Uprkos ustaljenom mišljenju, nisu samo vremenske prilike krive za ovakve nezgode.

Da je samo do vremena, lančanih sudara ovih dana ne bi bilo, s obzirom na to da su vremenske neprilike najčešći uzrok, kažu stručnjaci.

Prethodnih dana u Bulevaru vojvode Mišića povređeno je osam osoba. Na Pančevačkom putu u sudaru pet automobila i autobusa, povređena su deca, a pre samo šest dana na Brankovom mostu sudarili su se dva automobila i autobus.

"Postoji mišljenje da je kriv onaj poslednji (vozač).E sad, kada imate 36 vozila u lančenom sudaru, i to imate i kamione i autobuse – da li mislite da je taj poslednji sa putničkim automobilom mogao da nagura svih 36, uključujući i kamione i autobuse? Pa, nije. Dakle, neko je napred napravio problem, zato i jeste odradba da ne sme učesniku saobraćenju nagoj da menje način svog kretanja.", objašnjava stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.

Lančani sudar
Lančani sudarfoto: Kurir

Ako vozač ispred vas naglo zakoči, sigurno nećete moći da se zaustavite na vreme ako vozite brže nego što je dozvoljeno. Bićete manje koncentrisani čak i ako slušate glasnu muziku.

Pojasi spasavaju život

Vezivanje sigurnosnog pojasa mnogi olako shvataju, a u slučaju sudara to može da spase život.

Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije, ističe da je vezivanje pojasa značajno doprinosi bezbednosti u saobraćaju.

"Ilustrovaću to podatkom da je prošle godine poginulo 286 vozača, a polovina nije koristila pojas", ukazuje Lakićević.

Kada su saobraćajne gužve u gradu ili vozite velikim brzinama na auto-putu, dovoljan je i jedan sekund nepažnje, dok recimo gledate u telefon, pa da izazovete saobraćajnu nezgodu. Zato stanite, iskucajte poruku – za to vam je potrebno petanaestak sekundi, i nastavite putovanje.

Mobilni telefoni najčešći "krivci"

Baš to, korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje, primećuju i oni koji prelaze stotine kilometara dnevno u gradu. Taksista Boško Vukojević tvrdi da je, prema njegovom iskustvu, upravo to najčešći uzrok udesa.

Tri sekunde brzo prođu, ali u saobraćaju su dovoljne da izbegnete sudar.

"Te tri sekunde su najvažnije i imaju uticaja na nastanak saobraćajne nezgode. To je kao da postavimo neku prepreku i brojimo tri sekunde koliko nama treba da stignemo do nje u vožnji", ističe zamenik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Koković.

Podaci Agencije pokazuju da je u saobraćaju od početka godine poginula 21 osoba više nego u istom periodu prethodne godine. Zimi se lančani sudari dešavaju i zbog toga što su letnje gume na kolima. A vremena za zamenu nije ostalo mnogo – 1. novembar je već sledeće nedelje

Bonus video:

00:03

Lančani sudar u Beogradu

(Espreso/RTS/M.L.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.