SRBIJA TUGUJE
TRAGEDIJA IMA EFEKAT KOLEKTIVNE TRAUME: Psihoterapeutkinja istakla kako roditelji sada treba da PRISTUPE DECI
Ljudi instiktivno reaguju nevericom da je tako nešto moguće da dete puca na dete
Povodom zločina koji se dogodio juče ujutru govorila je psihoterapeutkinja Radmila Vulić Bojović i istakla da tragedija koja se desila u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" ima efekat kolektivne traume, te da su ljudi u neverici jer je dete pucalo na dete. Ističe da je potrebno pričati sa decom o ovom slučaju i odgovoriti im na pitanja, ali da razgovor ne treba nametati ako nije spremno.
Radmila Vulić Bojović, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekla je da pucnjava koja se dogodila u školi na Vračaru ima "efekat kolektivne traume".
- Ljudi instiktivno reaguju nevericom da je tako nešto moguće da dete puca na dete. Važno je biti dostupan, prisutan i deci odgovoriti na pitanja koja eventualno imaju. Na odraslima je da otvore prostor da se o toma odgovori, ali ne treba nametati razgovor ako dete nije spremno - objašnjava psihoterapeutkinja.
Prema njenim rečima, potrebno je biti "sigurna baza za dete koje je suočeno sa ekstremnom nesigurnošću u ovoj situaciji".
"Nije samo jedan okidač"
Vulić Bojovićeva kaže da je potrebno vreme da se prikupe informacije o đaku koji je pucao.
- Nikada nije samo jedna stvar i okidač. Mora da postoji kontekst. Ne mogu sa sigurnošću da kažem da je to bio samo pritisak. Verujem da je bilo brojnih faktora - navodi psihoterapeutkinja.
Ističe da ova užasna nesreća treba da nas osvesti da "ništa nije važnije i presudnije" od kontakta sa decom koja odrastaju u našim porodicama.
- Roditelji malo znaju kako im deca žive i šta su njihove brige, preokupacije, strahovi, nadanja. Tinejdžeri danas i njihovi roditelji nisu odrastali u istim okolnostima - kaže gošća Jutarnjeg programa.
"Deca nemaju razvijenu kritičku svest"
Vulić Bojovićeva navodi da i kontekst u kojem živimo mora da se menja, jer su deca izložena neprimerenim sadržajima, navodeći da brz protok i dostupnost informacija predstavlja najveći problem.
- Deca nemaju kritičku svest da o informacijama donesu valjani sud. I u školama je potrebno više vaspitnog rada, kako bi razumeli svet u kome su se našli - navodi psihoterapeutkinja.
Govoreći o empatiji, gošća ističe da je ona "tračak nade", ističući da se moramo "okrenuti jedni drugima".
- Važno je što su stručne službe otvorile telefonske linije za podršku - zaključuje psihoterapeutkinja i nekada školska psihološkinja Radmila Vulić Bojović.
Bonus video:
(Espreso/ Telegraf.rs/ RTS)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!