crn niz nesreća
ZAŠTO TRAKTORISTI MASOVNO GINU NA SRPSKIM PUTEVIMA? Damir Okanović za Espreso kaže da se prave 2 KOBNE GREŠKE!
U nesrećama često ginu mladi ljudi, a Damir Okanović za Espreso kaže da konkretno za traktoriste postoje dve kobne greške koje su najčešći uzrok tragedije
Samo u oktobru mesecu stradalo je čak sedam vozača traktora, a crn niz se nastavio i prošle srede kada je nastradao traktorista kod Užica. Pored toga, bilo je i nekoliko nesreća koje su, na svu sreću, prošle bez stradalih.
M.Lj. (64) iz Drežnika u Užicu poginuo je u saobraćajnoj nesreći kada je traktorom sleteo s puta. Nesreća se dogodila oko ponoći.
U nesrećama često ginu mladi ljudi, a Damir Okanović za Espreso kaže da konkretno za traktoriste postoje dve kobne greške koje su najčešći uzrok tragedije.
"Prva je vožnja neosvetljenog odnosno neobeleženog traktora, a druga je vožnja po neravnom terenu ili prilikom radova kada dođe do prevrtanja traktora. Osim tih, česte kobne greške su kada traktorista skreće sa glavnog puta u levo a ne proveri da li ga neko vozilo pretiče, kao i kada iznosi blato na kolovoz", kaže naš sagovornik.
Dostupne baze podataka o saobraćajnim nezgodama ne mogu da daju odgovor da li traktoristi češće stradaju na njivama, u šumama, itd. jer takve nesreće ne spadaju pod saobraćajne nezgode.
Okanović savetuje vozačima traktora da se pridržavaju sledećih stavki kako bi sačuvali svoj život:
- Traktor propisno obeležiti homologovanim žutim rotacionim ili trepćućim svetlom koje je vidljivo sa svih strana, oznakom za spora vozila koja se stavlja na zadnju stranu traktora, prikolice ili priljučka, kao i klasičnim prednjim i zadnjim svetlima.
- Ako priključak prelazi širinu traktora, vidljivo obeležiti bočne krajeve priljučka svetlosnom signalizacijom, i drugim veoma uočljivim oznakama
- Prilikom levog skretanja uvek proveriti da li je neko vozilo iza već započelo preticanje traktora sa leve strane
- Očistiti točkove od blata pre izlaska na kolovoz
- Ugraditi zaštitni ram ili kabinu
Traktorista je potpuno nezaštićen i u većini slučajeva dolazi do teških nesreća sa smrtnim ishodom. Šta su zaštitni ramovi za traktore, da li mogu i na koji način da zaštite vozača u slučaju prevrtanja vozila?
"Zaštitni ram pruža značajnu zaštitu vozaču trakotra od povređivanja i smrti u slučaju prevrtanja traktora. Agencija za bezbednost saobraćaja započela je prošle godine projekat nabavke zaštitnih ramova za traktore, koji bi trebalo da budu besplatno podeljeni traktoristima u celoj Srbiji. Taj potez Agencije svakako će značajno povećati bezbednost traktorista i smanjiti broj stradalih traktorista u Srbiji", kazao je naš sagovornik.
Crn niz tragedija u oktobru
Nesreća kod Ćuprije
Mladić Nemanja L. (17) iz sela Krušare u okolini Ćuprije, nastradao je u stravičnoj saobraćajnoj nesreći kada je vozač motora "suzuki" I. J. (42) naleteo na njegov traktor.
Nesreća se dogodila oko 19 časova kada je motor udario u neosvetljen traktor u mestu Vlaška kod Ćuprije. Od siline udarca motorista i tinejdžer su poginuli na mestu.
Mediji su preneli da je Nemanja išao je u srednju školu u Jagodini, a da je osnovnu školu završio kao đak generacije.
Za 48 sati stradalo 4 vozača traktora
Muškarac Dejan J. (42) preminuo je kada mu se prevrnuo traktor u selu Nadrlje u opštini Rekovac. On je zadobio povrede od kojih je na licu mesta preminuo.
Dve teške nesreće u kojima je došlo do prevrtanja traktora desile su seu Kraljevu i Boljevcu, kod Zaječara.
U šumi u selu Stubal kod Kraljeva došlo je do prevrtanja traktora. U nesreći je poginuo vozač (63).
Isti dan u Mirovu u Boljevcu, takođe u šumi, došlo je do prevrtanja traktora, pri čemu je život na licu mesta izgubio vozač (39).
Teška saobraćajna nesreća dogodila se dan kasnije u Pančevu na pruzi Beograd - Vršac. Do nesreće je došlo kada je putnički voz udario u traktor, pri čemu je vozač traktora od zadobijenih povreda preminuo na licu mesta.
Nesreća u Lapovu
Muškarac (83) je poginuo kada se prevrnuo traktor, za čijim je volanom bio. Do nesreće je došlo u Lapovu kod Kragujevca.
U Uredbi objavljenoj u Službenom glasniku navodi se da pravo na subvenciju imaju pravna lica, preduzetnici i fizička lica koji su vlasnici ili korisnici registrovanih traktora.
Subvencionisana dodela zaštitnog rama sprovodiće se tri godine, a za sprovođenje u 2022. godini opredeljeno je 125 miliona dinara.
Navodi se da se subvencionisana dodela zaštitnog rama za traktor sprovodi isplatom 27.000 dinara što je plaćanje rama u celosti.
Subvencioniše se i 7.000 dinara za plaćanje postupka ispitivanja prepravke traktora.
Zahtevi za dodelu subvencionisanog traktorskog rama podnose se Agenciji za bezbednost saobraćaja do 30. novembra, a redosled realizacije je prema vremenu prijema.
(Espreso/D.S.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!