ISPLATIVO
UMESTO 34.000 DINARA ZA REGISTRACIJU, CENA JE ZNATNO PALA: Evo šta SVE UTIČE i kome novi zakon IDE U PRILOG
Praktično, registracija polovnih automobila, koja se do kraja 2021. obračunavala na osnovu zapremine motora, sada je jeftinija od 10 do čak 25 odsto, i obračunava se po godištu vozila
Sada imamo i novi zakon koji je od 1. januara za pojedine modele automobile i drastično smanjio cenu registracije. Nova pravila se odnose na vozila stara od 5 do 20 godina, zapremine motora 2.000 kubika i više.
Praktično, registracija polovnih automobila, koja se do kraja 2021. obračunavala na osnovu zapremine motora, sada je jeftinija od 10 do čak 25 odsto, i obračunava se po godištu vozila.
Na primer, za Volksvagen Pasat, od 2.000 kubika, 2007. godišta, registracija je jeftinija za 8.500 dinara, što je smanjenje sa 34.000 dinara na 25. 000 .
U slučaju automobila sa nešto jačim motorom, na koje se najčešće i odnosi nova promena, kao što je na primer Audi A4 2005. godište, zapremine motora 3.000 kubika, koji se do sada registrovao za oko 99.000 dinara, od 01. januara registracija je oko 74.000 dinara.
Koga kači promena?
Automobili će po novim pravilima biti podeljeni u 3 kategorije. Prva se odnosi na vozila starosti od 5 do 8 godina, druga na vozila od 8 do 10 godina, a treća za vozila od 10 do 20 godina. Za vozila u prvoj kategoriji planirano je umanjenje od 10 odsto u odnosu na sadašnje cene. U drugoj umanjenje za 15 odsto, i trećoj najstarijoj grupi automobila od čak 25 odsto.
Navedimo prvo primer automobila iz prve kategorije. Registracija BMW-a 530d, 2017. godišta, zapremine motora 3.000 kubika, trenutno košta 148.000 dinara, a od 01. januara iznosi 133.200 dinara.
Registracija džipa Folksvagen Tuareg, 2013. godište, zapremine motora 3.000 kubika, iznosila je oko 130.000 dinara, a po novom 110.500 dinara.
Registracija Folksvagen Pasata, sa motorom zapremine 2.000 kubika, 2007. godište, koji ubada u poslednju kategoriju, umesto 34.000 dinara, plaća sada oko 25.500 dinara, ili registracija Audi A4 zapremine 3.000 kubika, 2005. godišta umesto 99.000 hiljada košta oko 74.000.
U Srbiji 85 odsto polovnjaka
Prema podacima Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja novih vozila u našoj zemlji čini oko 15 odsto ukupne prodaje, odnosno prvih registracija, a čak 85 odsto čine polovna vozila. Pritom je skoro 80 odsto polovnih vozila starije od 10 godina, što nas dovodi do poražavajuće statistike prosečne starosti voznog parka u Srbiji, koja iznosi oko 17 godina.
(Espreso / Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!