novo
Zakon o zaštiti potrošača stupio na snagu
Zakon neće moći da reši sve stare i nagomilane probleme
Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je usvojen u septembru, od danas je na snazi.
Iako se Udruženja za zaštitu potrošača slažu da novi zakon donosi neke dobre promene koje će možda popraviti položaj potrošača, pojedina udruženja upozoravaju da su promene uglavnom “kozmetičke” i da Zakon neće moći da reši sve stare i nagomilane probleme.
Novine u Zakonu su uvođenje Registra "Ne zovi", uvođenje proračuna za usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara, uvođenje evidencije potrošačkih sporova, delimična harmonizacija sa Direktivom o putovanjima, unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, uvođenje prekršajnih naloga, duži rok zastarelosti u postupku zaštite kolektivnog interesa potrošača. "Mi smo odmah rekli da su ove izmene samo kozmetičkog karaktera", kaže Dejan Gavrilović iz udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" Jedna od zamerki je i izostanak "instituta kolektivne tužbe". Primena novog Zakona u najvećem delu je već otpočela, ali će neke novine biti uvedene i tokom sledeće godine. Jedna od njih je obaveza trgovca da učestvuje u vansudskim sporovima sa kupcima koja stupa na snagu od 19. marta, dok bi dugo najavljivani registar "Ne zovi" trebalo da profunkcioniše u narednih 12 meseci.
(Espreso/B92)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!