5 ZANIMANJA KOJA NEĆE BITI ISTA POSLE PANDEMIJE! Da li radnici treba da traže novi posao?
konobar, Foto: Kurir, Nemanja Nikolić

pažnja

5 ZANIMANJA KOJA NEĆE BITI ISTA POSLE PANDEMIJE! Da li radnici treba da traže novi posao?

Samo u avgustu je u SAD oko 4 miliona ljudi dalo otkaz, svojom voljom, što je rekord otkako Odeljenje za rad prati ovu statistiku (duže od dve decenije)

Objavljeno:

Odgovor na pitanje iz podnaslova mogao bi se kriti u, kažu ekonomisti, činjenici da je mnogo ljudi promenilo svoje stavove vezane za ciljeve u karijeri - tokom perioda pandemije.

Naime, nisu voljni da se vrate slabo plaćenim poslovima koje su radili pre krize. Ima i onih koji su se prekvalifikovali ili jednostavno pronašli sebe u nekim drugim delatnostima.

Taj fenomen - zajedno sa faktorima kao što su stalna briga o deci i zdravstveni problemi - izazvao je nedostatak radne snage koji sprečava kompanije da zadovolje rastuću potražnju, podižući pritom frustracije potrošača i usporavajući tempo ekonomskog rasta. Kao rezultat ovih "nemira", mnoge vrste poslova se menjaju ili - u nekim slučajevima - u potpunosti ukidaju.

Samo u avgustu je u SAD oko 4 miliona ljudi dalo otkaz, svojom voljom, što je rekord otkako Odeljenje za rad prati ovu statistiku (duže od dve decenije).

Da bi zaustavile rastuću plimu nezadovoljstva radnika, kompanije nude rekordno visoke plate, "zaslađene" pakete beneficija i pozamašne tzv. sign-on bonuse, u nastojanju da zadrže i pridobiju radnike.

Da krenemo... Ovo je 5 zanimanja koja više neće biti ista, pre i posle pandemije.

Restoransko osoblje

Tokom pandemije došlo je do egzodusa zaposlenih u ovoj industriji, nakon zatvaranja zemalja i ograničenja zbog kovida-19. Kako se privreda ponovo otvarala, restorani koji su preživeli borili su se da dođu do punog kapaciteta, što je rezultiralo smanjenim radnim vremenom, ograničenim jelovnicima i dužim čekanjem na uslugu. U mnogim restoranima, konobari obavljaju dvostruku dužnost kao barmeni ili kao domaćini. I nije neuobičajeno da vlasnici rade u kuhinji u vreme najveće gužve.

Radnici u hotelu

Situacija sa radnom snagom je malo drugačija kada je reč o hotelskim radnicima, piše "The Boston Globe". Zbog nedostatka događaja i poslovnih putovanja, hoteli se ne trude da ponovo zaposle sve radnike koje su zapošljavali pre pandemije. Oko 80 odsto članova lokalnog sindikata se vratilo na posao, rekao je Karlos Aramajo, predsednik "Unite Here Local 26", ali većina njih radi samo oko 65 odsto radnog vremena, uglavnom zato što se nisu vratili svi hotelski sadržaji - uključujući poslugu u sobama i hotelske barove. Popunjenost hotela se tokom leta kretala na oko 40 do 50 procenata.

Kasiri/zaposleni u supermarketu

Uprkos inflaciji, potrošači sve više troše novac u prodavnicama, a veliki trgovci na malo na to reaguju podizanjem plata kako bi imali dovoljno zaposlenih da zadovolje potražnju. Vašington post je objavio da je prosečna satnica za radnike u restoranima i prodavnicama premašila 15 dolara na nacionalnom nivou, prema podacima Ministarstva rada. Ali, čak i sa više pogodnosti i "debljim" platama, kompanije kažu da i dalje imaju problem sa postizanjem ciljeva zapošljavanja. S druge strane, ova grupa radnika nije u zavidnom položaju u Velikoj Britaniji: traže ih masovno pred praznike, ali nude kratkotrajno zaposlenje.

Vozači

Žargonski rečeno, "nema ih ni za lek", i to širom sveta, a neophodni su za progres trgovine i ekonomije. Industrija kamiona se dugo suočavala sa nedostatkom vozača, ali je pandemija dodatno pogoršala stvari. Radna snaga, koja je starija, bila je pod visokim rizikom od zaražavanja, ali je imala zadatak da putuje širom zemlje na vrhuncu pandemije, pomažući da se popune police u prodavnicama, dok je istovremeno rasla onlajn trgovina.

Spoj faktora naterao je neke vozače da se ranije penzionišu ili da se bave drugim delatnostima. Sada se industrija bori da privuče nove radnike, dok pokušava da održi korak sa noćnom morom zvanom "uzdrmani lanci snabdevanja".

Pandemija, s druge strane, nije bila blagonaklona prema vozačima Ubera i Lyft-a, jer su ljudi ostajali kod kuće umesto da traže vožnju za odlazak na posao, neki događaj... Prema najnovijim nacionalnim podacima, vozači plaćaju u proseku 17 dolara više za punjenje rezervoara nego u ovo vreme prošle godine.

Radnici u skladištu/poslovi logistike

Slično kao u maloprodajnim preduzećima, kompanije uključene u kraj lanca snabdevanja takođe pokušavaju da povećaju broj zaposlenih. UPS, koji želi da zaposli 100.000 sezonskih radnika, saopštio je da će neki kandidati dobiti ponudu za posao u roku od 30 minuta od podnošenja prijave.

Amazon je prošle nedelje objavio da zapošljava 1.500 sezonskih radnika u Masačusetsu, što je deo nacionalnog izbora za zapošljavanje od 150.000 ljudi. Poslovi su plaćeni 18 dolara na sat i uključuju sign-on bonuse do 3.000 dolara.

(Espreso/Telegraf Biznis)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.