UVODE PUTARINU I NA IBARSKOJ? Prevoznici ne strepe od naplatnih rampi i na putevima nižeg reda
Ilustracija, Foto: Aleksandra Čolić

NOVITETI

UVODE PUTARINU I NA IBARSKOJ? Prevoznici ne strepe od naplatnih rampi i na putevima nižeg reda

Predsednik udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić ističe da uvođenje putarina neće isto uticati na sve

Objavljeno:

Putevi Srbije već dugo najavljuju, ali su sada nameru da ubiraju putarinu od teretnjaka i sa magistrala, počeli i da ostvaruju. Nedavno su oglasili javnu nabavku.

Traže autore Studije opravdanosti uvođenja sistema naplate putarine na novim - budućim deonicama auto-puta i na putevima nižeg reda. Drumski prevoznici mahom ne negoduju, ali očekuju da ih nadležni pre konačnih odluka - konsultuju.

U Udruženju "Srbijatransport" ističu da su apsolutno za poštovanje zakona. I sami upozoravaju na problem pretovarenih kamiona, koji su nelojalna konkurencija.

- Verujemo da ćemo biti uključeni kad se bude odlučivalo - kaže Goran Aleksić, direktor "Srbijatransporta". - Problem u drumskom transportu prave pretovarena vozila. Ona dvojako štetno utiču na naš sektor. Sa jedne strane uništavaju infrastrukturu, a sa druge urušavaju konkurentnost. Takvi prevoznici sa namerom ulaze u tendere sa niskim cenama, a ekonomsku opravdanost ostvaruju kroz pretovar. Zaista se zalažemo za strogo poštovanje zakona i da važe za sve. Magistralni i regionalni putevi su značajni za transport, privredu i društvo. Važno je održavanje i kvalitet tih puteva.

Predsednik udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić ističe da uvođenje putarina neće isto uticati na sve. Oni koji rade po propisu i čuvaju vozila, tvrdi, izbegavaju da koriste puteve nižeg reda.

- Nikad vozaču ne bih dozvolio da ide alternativnim putem - kaže Mandić. - Pre svega zbog bezbednosti. Na auto-putu nisu pretnja vozila iz suprotnog smera. Nema te vrste preticanja. Mi vozimo i skupu robu. Ugrozili bismo bezbednost vozača, ali i habamo prevozna sredstva. Oni koji sebe nazivaju prevoznicima, ali to stvarno nisu, verovatno misle drugačije. Oni ne misle ni na habanje guma, kočnica zbog štednje 500 ili 1.000 dinara. Ja verujem da je preopterećenje kamiona krivično delo. A voze i do 60 tona tereta. Pa to je bomba na putu. Mi ne prevozimo više od 23 tone.

TROŠKOVI

Za studiju se tek biraju izvođači. Pred sobom će imati 12 meseci da analiziraju i preporuče rešenje. Sama izrada studije trebalo bi da košta 2,5 miliona dinara. Toliko je predviđeno javnim pozivom.

(Espreso / Novosti)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.