neverovatno
MARIJA PORUČILA CIPELE PO JEDNOJ CENI, A U POŠTI JE DOČEKALA DRUGA! Da li je moguće da su joj TO NAPLATILI?!
Dragić savetuje da se prigovor uputi Upravi carine i da se žali na visinu carine, i zahteva obrazloženje na osnovu čega je naplaćen taj iznos
Od ukupne robe koja se prodaje u Srbiji, obuća izgleda spada u najnekvalitetniju. Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe. Zbog toga se mnogi naši sugrađani odlučuju da kupuju od obućara koji prave cipele a neretko kupuju u inostranstvu ili naručuju onlajn.
Međutim, i tu može da ih sačeka prepreka do povoljnijeg modela. Marija N. priča za Telegraf Biznis da se njen put do cipela iz snova pretvorio u mini dramu jer je na kraju par cipela koji je planirana da plati određeni iznos koštao znatno skuplje zbog - naše carine.
- Naručila sam cipele iz Rijeke, našla sam ih preko Instagrama i kontaktirala firmu koja ih pravi. Koštale su 226 evra, a rečeno mi je da se ne plaća poštarina preko 160e, da to koliko sam razumela ide na njihov teret. Preko traking koda sam pratila dostavu i ispostavilo da se su bile 6 dana na Carini - priča Marija za naš portal.
Potom, nju prodavac obaveštava da niije podigla pošiljku iz Pošte, a nije ni stiglo obaveštenje da može da ih preuzme.
- Odlazim u jednu filijalu pošte gde mi službenik kaže da treba da platim 9.640 dinara za carinu, što je 82 evra. Očekivala sam da carina bude 20% ali ne više od toga. Malo je reći da sam bila u šoku - navodi naša sugrađanka.
Njen primer nije jedini, pošiljke su znantno poskupele od početka korone, o čemu je naš portal više puta pisao. Istovremeno, onlajn trgovina je u Srbiji porasla za vreme epidemije, ali je porastao i broj žalbi građana. Tako, one sada zatrpavaju Udruženja za zaštitu potrošača.
Da li Marija može nešto da uradi?
- Što se tiče prigovora, u konkretnom slučaju nema primene Zakona o zaštiti potrošača, jer se Zakon primenjuje samo na teritoriji Republike Srbije. Međutim, svakako i pored toga trebalo je da postoji porudžbenica gde je definisana ukupna cena, rok isporuke i ostali podaci koji su potrebni potrošaču - kaže za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri novosadskoj filijali NOPS-a.
Dragić savetuje da se prigovor uputi Upravi carine i da se žali na visinu carine, i zahteva obrazloženje na osnovu čega je naplaćen taj iznos.
Ukoliko primalac pošiljke smatra da vrednost robe nije realno primenjena, neophodno je da se zahtevom-prigovorom obrati carinarnici, tj. carinskoj ispostavi u kojoj je roba ocarinjena. Carinarnica će uvidom u dokumentaciju podnetu iz zahtev-prigovor, a imajući u vidu okolnosti pod kojima je izvršen uvoz robe, doneti odgovarajuću odluku o osnovanosti zahtev, rekli su ranije u Upravi carina za naš portal Telegraf biznis.
(Espreso/Telegraf Biznis)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!