rekonstrukcija
SNIMANJE BARSKE PRUGE JE U TOKU! Angažovani helikopteri i druga savremena sredstva radi pripreme za rekonstrukciju!
Čitava trasa pruge Beograd - Bar, sa ukupno 254 tunela i 234 mosta jedna je od građevinski najtežih železničkih saobraćajnica u Evropi, podseća Infrastruktura železnica Srbije.
Infrastruktura železnice Srbije i RŽD Internešenel ovih dana snimaju i ispituju stanja pruge na deonici između Zlatibora i Prijepolja na železničkoj magistrali Beograd - Bar, radi priprema za izradu glavnog projekta generalne opravke pruge od Valjeva do Vrbnice na granici s Crnom Gorom, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Dodaje se da će ovakva merenja kontinuirano biti obavljana u narednom periodu duž cele trase barske pruge u Srbiji ukupne dužine oko 210 kilometara.
Osim koloseka na ovom delu barske pruge, na deonici između Zlatibora i Prijepolja dugoj 130 kilometara biće snimano i ispitano stanje ukupno 103 tunela i 104 mosta, navodi se u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije napominje da ovako sveobuhvatna i obimna merenja i ispitivanja nisu bila rađena ni jednom tokom četiri i po decenije od kako je barska pruga puštena u saobraćaj.
Na deonici pruge između Zlatibora i Prijepolja trenutno su u toku istražni radovi iz oblasti geodezije, koji se odnose na snimanje trase pruge, postavljanje repera pored pruge i u tunelima kao i nivelisanje tačaka, navodi se u saopštenju.
Pruga je snimljena georadarom, a delovi trase koji nisu pokriveni GPS signalom, snimaju se iz helikoptera i drugim najsvaremenijim sredstvima, napominje se u saopštenju.
U okviru istražnih radova u toku je i vizuelno osmatranje i snimanje svih kosina i klizišta koja su predložena za sanaciju na delu pruge Zlatibor - Priboj.
Navodi se da ova ispitivanja obuhvataju obilazak i proveru stanja tunela, što spada u najobimnije poslove, jer se obavljaju u svim tunelima na ovom delu pruge, uz precizan opis stanja u kome se oni nalaze.
Pored toga, radi se i na uzimanju uzoraka i proveri stanja stena i betona u tunelima, radi njihovog laboratorijskog ispitivanja, piše u saopštenju. Dodaje se da je do sada obavljeno ispitivanje tunela na deonici pruge Zlatibor - Bistrica, a uskoro će biti pokriven i deo do Prijepolja.
Timovi inženjera istovremeno obavljaju detaljan pregled svih segmenata konstrukcija mostova na ovoj deonici barske pruge, napominje se u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije i RŽD Internešenel septembra prošle godine potpisali su Ugovor za izradu projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju deonice barske pruge Valjevo - Vrbnica - državna granica sa Crnom Gorom, koja je duga 210 kilometara. Vrednost ugovora je oko 20,9 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
Čitava trasa pruge Beograd - Bar, sa ukupno 254 tunela i 234 mosta jedna je od građevinski najtežih železničkih saobraćajnica u Evropi, podseća Infrastruktura železnica Srbije.
Dodaje da samo na četrdesetak kilometara između Zlatibora i Priboja čak polovina pruge je u tunelima, od kojih je tunel Zlatibor sa 6.169 metara najduži na srpskom delu barske pruge.
U protekle četiri i po decenije od kako je barska pruga puštena u saobraćaj nisu rađene ozbiljnije popravke i rekonstrukcije pruge na trasi od Beograda do Vrbnice, sve dok 2017. godine zahvaljujući sredstvima iz ruskog kredita nije modernizovano 77,6 kilometara pruge od Resnika do Valjeva, navodi se u saopštenju.
Dodaje se da je nakon toga brzina vozova na ovoj relaciji povećana na 100 kilometara na sat.
(Espreso/Tanjug)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!