pažnja
AERODROM NIKOLA TESLA UBRZO NEĆE MOĆI DA SE PREPOZNA: Ministar najavio nastavak ulaganja u aviosaobraćaj!
Skupština će, kaže, usvajanjem zakona omogućiti da Direktorat i ostali nadlezni organi očuvaju i unaprede sigurno i bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture Tomislav Momirović izjavio je danas u parlamentu da se tokom ove godine ne želi stati sa investicijama u aviosaobraćaj, te da će značajna sredstva biti uložena u aerodromsku infrastrukturu u Srbiji.
Momirović, koji pred poslanicima obrazlaže o uspostavljanju Zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja, rekao je da će se usvajanjem tog akta omogućiti da Direktorat civilnog vazduhoplovstva i drugi nadležni organi očuvaju i unaprede bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja.
Ministar je ukazao na katastrofalne podatke po vazdušni saobraćaj usled pandemije korona virusa, ali i istakao da je Srbija od 2013. do 2019. godine mnogo investirala u razvoj aviosaobraćaja i postigla odlične rezultate.
U tom smislu, naveo je da je na kraju 2013. godine ukupan broj putnika na beorgadskom aerodromu bio 3,5 miliona, a na kraju 2019. godine šest miliona, dok je "Konstantin Veliki" u Nišu 2013. zabeležio ukupno 21.700 putnika, a 2019. čak 420.000.
Momirović je izneo podatak i da se obim saobraćaja u Srbiji povećao sa 500.000 na 750.000 aviona.
Kako je rekao, dolaskom korona virusa broj putnika i preleta se rapidno smanjio, svuda u svetu, pa je taj broj na aerodromu "Nikola Tesla" pa za 69 odsto, a u Nišu za 63 odsto.
On je podsetio da je Vlada Srbije 2018. zaključila ugovor o koncesiji sa francuskim "Vansijem", koji je tada platio 501 milion evra, dok je vrednost investicionih planova 732 miliona evra.
"Aerodrom 'Nikola Tesla' će vrlo brzo izgledati potpuno drugačije i neće moći da se prepozna. To je bila strateška odluka koja će doprineti razvoju aviosaobraćaja i ekonomije Srbije", rekao je Momirović.
Ministar je naveo i da je Er Srbija "od leša", kakav je, kaže, bio JAT, u 2019. godini povećala broj putnika na 2,7 miliona sa 1,4 miliona iz 2014, a danas, u otežanim okolnostima, leti u 61 zemlju, redovno doprema medicinsku opremu u zemlju, a prvi put je i Srbija preko svog nacionalnog avioprevoznika pružala pomoh razvijenijim zemljama.
"U 2021. godini ne želimo da stanemo sa investicijama u aviosaobraćaaj. Smatramo da će ova pošast proći, ali da ne možemo statično da čekamo da se to završi i da onda krenemo u investicije, već želimo da iskoristimo ovu priliku da investiramo dalje u našu aerodromsku infrastrukturu", rekao je Momirović pred poslanicima.
U tom smislu, rekao je da su odvojena velika sredstva za investiranje u aerodrom u Nišu, oko 18 miliona u izgradnju nove zgrade terminala, i obnovu postojeće avio-zgrade.
"Želimo da taj aerodrom ima milion putnika, čim se korona završi. Ulagaćemo u izgradnju novog tornja za SMATSA, oko četiri miliona evra. Predvideli smo potpuno novu opremu, vozilo za odleđivanje, za čišćenje snega i drugu opremu, oko 300 mil evra. Nismo zadovoljni da aerodrom u Nišu izgleda kao danas, to nije pomoćni aerodrom. To će sutra biti jedan važan regionalni aerodrom", rekao je Momirović.
Takođe, naveo je da su predviđena velika sredstva za aerodrom Rosulje kod Kruševca, a nastavlja se i investiranje u razvoj aerodroma Morava kod Kraljeva.
"Ne žlimo da budemo previše ambiciozni, da osvakom mestu pravimo komercijalne, velike aerodrome, ali mali aerodrom koji će sutra otvoriti perspektivu za taj kraj, to je cilj", rekao je Momirović.
On je rekao i da su odvojena sredstva i za aerodrom Užice.
"Želimo da ga ogradimo, da sa SDPR-om napravimo od njega moćan, potencijalno i kargo, ali i putnički mali aerodrom", rekao je ministar.
On je naveo da nije želja da se rasipa i prave iracionalni projekti, već se oni brižljivo pripremaju, kako bi mogli da se razvijaju, ako i kada ekonomske okolnosti i pandemija to dozvole.
Momirović je istakao i aerodrom kod Trebinja, u BiH, rekavši da je predviđena izrada projektno-tehničke dokumentacije, eksproprijacije i određena sredstva za poslovanje.
"Pažljivo analiziramo Trebinje kao strateški važan grad. BiH je više od bliske i prijateljske zemlje i smatramo da je taj aerodrom potreban i pažljivo ćemo investirati u njega", rekao je Momirović.
Pred poslanicima se danas nalazi Predlog zakona o potvrdivanju Odluke ESAA Zajednickog komiteta od 31. jula 2019. godine kojom se zamenjuje Aneks I Multilateralnog sporazuma izmedu Evropske zajednice i njenih država clanica, Albanije, BiH, Bugarske, Hrvatske, Severne Makedonije, Islanda, Crne Gore, Norveške, Rumunije, Srbije i Misije privremene uprave UN na Kosovu o uspostavljanju Zajedničkog evropskog vazduhoplovnog područja.
Momirović je naveo da je zakonodavstvo u oblasti vazdušnog saobraćaja postiglo najviši stepen harmonizacije sa evropskim propisima.
"Predlogom zakona o kome se danas raspravlja još jednom se potvrđuje spremnost Srbije da i dalje primenjuje najviše standarde u oblasti civilnog vazduhoplovstva", rekao je ministar.
Skupština će, kaže, usvajanjem zakona omogućiti da Direktorat i ostali nadlezni organi očuvaju i unaprede sigurno i bezbedno odvijanje vazdušnog saobraćaja.
"Region Zapadnog Balkana može i mora postati deo zajedničkog vazduhoplovnog područja samo potpunom primenom EU pravila. Nadam se da ćete usvojiti zakon, jer nas on vuče napred, ka integrisanom zajedničkom tržištu, a mi imamo šta da ponudimo na tom putu", rekao je Momirović.
(Espreso/Tanjug)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!