NOVI ZAKON O TRGOVINI
SNIŽENJA I RASPRODAJE U SRBIJI VIŠE NIKAD NEĆE BITI ISTI! Šoping akcije od danas samo ovako mogu da izgledaju
Nema više lažnih rasprodaja i akcija
Novi Zakon o trgovini koji bi trebalo da definiše šta su rasprodaje, sezonska sniženja i akcijska prodaja počinje danas da se primenjuje, a time bi, kako je naglašeno, trebalo da bude sprečena pojava lažnih sniženja i rasprodaja.
Novim Zakonom tačno se definiše period sezonskih sniženja od maksimalno dva puta godišnje.
Sezonsko sniženje započinje između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, i može trajati najviše 60 dana. Na taj način bi trebalo da se izbegne da se u isto vreme ista roba u jednim radnjama prodaje po nižim, a u drugim po redovnim cenama.
Od sada je trgovac, prema novim propisima, dužan da kada je u pitanju rasprodaja, osim da jasno istakne redovnu i sniženu cenu, da fizički izdvoji robu koja je na rasprodaji. Roba koja imala jednu cenu samo nekoliko dana pa je onda navodno snižena, smatraće se obmanjujućom poslovnom praksom i trgovac će biti kažnjen.
Novim zakonom zabranjeno je i reklamiranje robe po sniženoj ceni koje ima u tako maloj količini da je očigledno da se namerava privlačenje kupaca kako bi kupili i drugu robu.
Trgovci više neće moći da snize, na primer, cenu samo jedne majice za 70 odsto, pa da istaknu da su cene snižene u tom procentu, kao sada. Kod oglašavanja procenta sniženja, najveći procenat može da se navede ukoliko se odnosi na najmanje jednu petinu robe u asortimanu trgovca.
Ako se u oglasnoj poruci porede cene robe ili usluga različitog kvaliteta, odnosno cene robe sa nedostatkom i bez njega, mora se navesti da je niža cena uslovljena nižim kvalitetom, odnosno nedostatkom.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Blic Biznis)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!