OVO JE NEMAČKI GIGANT KOJI DOLAZI U SRBIJU: Sve o MTU Aero Engines!
Sedište kompanije u Minhenu, Foto: Wikipedia

velika investicija

OVO JE NEMAČKI GIGANT KOJI DOLAZI U SRBIJU: Sve o MTU Aero Engines!

Predsednik Vučić je ranije najavio dolazak Nemaca

Objavljeno: 13:06h

Aleksandar Vučić je danas najavio dolazak velike nemačke investicije u Srbiju - reč je o kompaniji MTU AERO ENGINES, fabrici "najviše i najfinije tehnologije".

Kako je predsednik najavio, u njoj će biti zaposleni i plaćeni veoma dobro inženjeri, naši najškolovaniji ljudi.

MTU Aero Engines je nemačka kompanije koja se bavi proizvodnjom avionskih motora. Ona proizvodi i održava motore na vojnim i civilnim avionima šriom sveta. Nekada je ova kompanija bila poznata kao MTU Minhen.

Kompanija je osnovana 1934. godine u Minhenu, ima oko 10.000 zaposlenih, a godisnji prihodi dostižu 4,6 milijardi evra, a bavi se dizajnom, razvojem, proizvodnjom i podrškom za motore za komercijalne i vojne avione. Ima vodeću ulogu u pružanju usluga održavanja i servisa za motor V2500, koji se nalazi u avionu "Erbas A 320". Dominantna je kompanija kad je reč o motorima koje koristi nemačka vojna avijacija.

Istorija

Iako su Rapp Motorenwerke i BMW proizvodili motore za avione još od 1913. godine, prekretnica u ovoj industriji je stvaranje kompanije BMW Flugmotorenbau GmbH, kao podkompanije BMW.

Tokom 2. svetskog rata ova kompanija je proizvodiola motore u lovačkom avionu Focke-Wulf Fw 190. Posle rata, američke trupe okupirale su fabriku u gradu Alahu i proizvodnja motora je zaustavljena u sledećih 10 godina. U međuvremenu, fabrika je služila kao servisni centar američke vojske.

22. januara 1954. godine BMW je preporučio da se radi na razvoju avionskih motora. 1957. godine BMW-ova proizvodnja motora za avione vratila se u Alah, sa licenciranom proizvodnjom američkih motora. Dve godine posle toga, Dženeral Elektrikov motor J79-11A, za Lokid F-104 koji je koristio Luftvafe Starfajter proizvodila je pod licencom kompanije BMW Triebwerkbau GmbH. Tokom 60-tih, tu su proizvođeni Rols Rojsovi motori (pod licencom) za C-160 transportni avion.

Kompanija je počela da proizvodi motore van licenci 1969. godine, kad je počela produkcija motora RB199 za lovački avion Panavia Tornado, u kooperaciji sa Rols Rojsom i FiatAviom.

U jesen 1968. MAN Turbo GmbH i Dajmler Benc formirali su Entwicklungsgesellschaft für Turbomotoren GmbH kao 50/50 zajedničku kompaniju, ujedinjujući svoje iskustvo u proizvodnji avionskih motora.

U julu 1969, ovu kompaniju je nasledila Motoren und Turbinen Union GmbH (MTU), kopa je preuzela aktivnosti na izradi avionskih motora i visokobrzinskih dizel motora od MAN Turbo and Dajmler Benca.

MTU Minhen je radila avionske motore, a MTU Fridrihshafen dizel motore.

1985. godine Dajmler Benc je kupio polovinu MAN-ovih deonica u kompaniji, i tako je MTU postao deo njene podkompanije DASA. 2000. godine, kad se DASA stopila s drugim kompanijama kako bi se stvorila EADS, Evropska kompanija za aeronautiku i odbrambene sisteme, MTU se odvojila od DASA i ostala deo Dajmler Krajslera. 2003. godine, MTU je prodata privatnoj firmi KKR. Dve godine posle toga, KKR je prodala sve svoje deonice na nemačkoj berzi.

Kompanija ima kancelarije u Roki Hilu, Vankuveru, Rešovu, Žu Haju, Dalasu...

Bonus video:

(Espreso.co.rs)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.