U NEKIM GRADOVIMA DUPLO SKUPLJE: Da znate da se ne šokirate kad odete na tehnički pregled! CENE SU BAŠ SKOČILE!
Ilustracija, Foto: Vladimir Šporčić

NOVI PRAVILNIK

U NEKIM GRADOVIMA DUPLO SKUPLJE: Da znate da se ne šokirate kad odete na tehnički pregled! CENE SU BAŠ SKOČILE!

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja na drumovima piše da Vlada Srbije određuje najvišu i najnižu cenu redovnog godišnjeg pregleda vozila, na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova, a po mišljenju Ministarstva za trgovinu

Objavljeno:

Cena tehničkog pregleda povećana je u pojedinim gradovima Srbije i duplo. Naime, novi cenovnici su se pojavili pre nekoliko dana, a u njima piše da je tehnički pregled za automobile od 5.000 do 6.000 dinara.

Iako novi cenovnik nije isti u celoj Srbiji, saznajemo da je jedan od navodnih razloga taj što su "osiguravajuće kuće smanjile proviziju koju daju tehničkim pregledima za prodaju njihove polise obaveznog osiguranja".

Prema novom cenovniku, koji je počeo da se primenjuje od 5. novembra, tehnički pregled za putnička vozila će vas koštati 5.000-6.000 dinara, za motocikle 3.000-4.000 dinara, autobuse 10.000-12.000 dinara, teretnjake 5.000-12.000 i za prikolice 4.000-12.000 dinara.

Ovakav cenovnik osvanuo je u tehničkim pregledima u Čačku, Užicu, Gornjem Milanovcu…

- Tako su se na sastanku dogovorili vlasnici svih tehničkih pregleda na području Čačka. Nekada je kod nas mogao da se obavi besplatan tehnički pregled, ali zato što su nam osiguravajuće kuće davale solidnu proviziju. Sada je to daleko manje i cena tehničkog pregleda je morala da se poveća - rečeno nam je u telefonskom razgovoru u jednom tehničkom pregledu u Čačku.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) objavila je fotografiju na kojoj se može jasno uočiti dogovaranje o cenama usluga tehničkog pregleda od strane agencija sa teritorije opštine Čačak.

- Pravilnikom je određena minimalna cena tehničkog pregleda i cene ne mogu biti niže od toga. Agencije imaju pravo da formiraju više cene, jer se na tržištu Srbije cene formiraju slobodno. Sankcije ne postoje, upravo iz toga razloga što je tržište za formiranje cena slobodno. Zakonom jeste zabranjeno udruživanje i dogovaranje agencija o ceni, jer tim postupkom potrošač gubi pravo na izbor agencije, jer svi imaju iste cene. NOPS je već upoznao javnost s potencijalnim kartelskim udruživanjem agencija i povodom toga uputio prijavu Komisiji za zaštitu konkurencije - kažu za "Blic" iz ove organizacije.

Zanimljivo da je u Beogradu cena tehničkog pregleda na većini mesta ostala ista - oko 3.000 dinara.

- Nismo dizali cenu jer po zakonu država je ta koja određuje minimalnu cenu. Mi ćemo se po tome vladati, ali za sada će cena tehničkog pregleda kod nas ostati 3.000 dinara - poručuju na jednom od tehničkih pregleda u prestonici.

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja na drumovima piše da Vlada Srbije određuje najvišu i najnižu cenu redovnog godišnjeg pregleda vozila, na predlog Ministarstva unutrašnjih poslova, a po mišljenju Ministarstva za trgovinu.

Inače, i u Auto-moto savezu Srbije ističu da na njihovim linijama tehničkog pregleda nije došlo do poskupljenja, a i mnogi privatnici širom Srbije tvrde da nisu upoznati sa bilo kakvom promenom cenovnika. Povodom ovog poskupljenja nisu se oglasili iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, ali ni iz MUP-a.

NBS: Radimo na novom nacrtu

"Blic" je zatražio i od NBS da objasni da li su upoznati sa problemima koji se dešavaju na terenu na relaciji osiguravajuće kuće - tehnički pregledi.

- U toku su aktivnosti na izradi novog Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju. Radna grupa razmatra sva otvorena pitanja, nakon čega će biti utvrđen konačan tekst Nacrta za javnu raspravu. Nadzor nad radom tehničkih pregleda vozila nije u nadležnosti Narodne banke Srbije - odgovaraju iz Narodne banke Srbije.

Novi pravilnik doneo poskupljenje?

Jedan od mogućih razloga za povećanje cene tehničkog pregleda, kako se može čuti, jeste i novi Pravilnik o tehničkim pregledima, koji je stupio na snagu početkom jula i prema kome sva putnička vozila moraju da se kontrolišu minimum 30 minuta. Zbog tog pravila mnogi tehnički pregledi imaju znatno manje klijenata dnevno, samim tim i manju zaradu, pa su prinuđeni da povećaju cenu.

- Svojim očima sam gledao kontrolore i vlasnicu novog vozila kako posle dva minuta pregleda čekaju da prođe još 28 minuta kako bi mogli i formalno da završe pregled. I ja sam zajedno sa njima čekao jer je moj automobil bio sledeći na pregledu - kaže jedan od klijenata tehničkog pregleda.

Bonus video

Aleksandar Kareljin u poseti kod predsednika Vučića

(Espreso.co.rs/ Blic)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.