Ne nasedajte na ove zamke trgovaca! Istaknu SEZONSKO SNIŽENJE da privuku kupce, a kad uđete u prodavnicu...
Popust, Foto: Beta

služe se raznoraznim trikovima

Ne nasedajte na ove zamke trgovaca! Istaknu SEZONSKO SNIŽENJE da privuku kupce, a kad uđete u prodavnicu...

Iako su sezonska letnja sniženja u jeku, kupci i nisu baš najzadovoljniji popustima u radnjama

Objavljeno:

Sezona letnjih sniženja u prodavnicama i buticima traje do 15. avgusta i veliki broj kupaca već je navalio na akcijske cene, koje ih privuku da kupe i ono što im zapravo uopšte ne treba. Reklame i veliki natpisi o sniženjima do čak 70 odsto samo su maska jer je u radnji jedva nekoliko artikala zaista sniženo do te mere, dok je ostatak robe po paprenoj ceni.

Prošle nedelje počela su i zvanično sezonska sniženja u radnjama. Ako je sudeći po gužvama tokom vikenda u tržnim centrima, potrošači su jedva dočekali, a trgovci su spremni za dobru zaradu jer pomoću starih trikova uspevaju da navuku kupce da pazare i ono što im uopšte nije na spisku. Izlozi su oblepljeni natpisima "sniženje", "rasprodaja", "50 odsto niže", "do 70 odsto jeftinije", "sve upola cene", "popust 30 odsto"... Potrošači omamljeni ovim iznosima kupuju šta stignu, od jakni do kupaćih kostima.

Butik
Butikfoto: Aleksandar Jovanović Cile

Došla po kupaći, kupila kaput

"Došla sam u kupovinu s namerom da uzmem papuče i kupaći kostim za more, a iz radnje sam izašla s debelim duksom, trenerkom i zimskom jaknom... Ono što mi je trebalo nisam ni kupila jer zapravo nije bilo na sniženju kao što je pisalo u izlogu, dok su zimske stvari bile upola jeftinije. Letnje stvari jedva su bile na 20 odsto popusta i nema brojeva", kaže za Kurir čitateljka A. Đ. iz Beograda, koja upozorava da su istaknuti popusti obmana.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da postoje dva sezonska sniženja - jedno je letnje od 15. jula do 15. avgusta, a drugo zimsko od 15. decembra do 15. januara.

"U letnjem sezonskom sniženju isključivo treba da se nađe letnja garderoba, ako tu postoji nešto od kolekcije jesen-zima, to je svakako propust trgovaca i za sankciju je od nadležnih inspekcija, koje treba da sankcionišu taj propust. Ona može da se prodaje u letnjem periodu, ali ne sme da se predstavlja kao sezonsko sniženje", rekao je Dragić za RTS.

Marko Dragić
Marko Dragićfoto: Tamara Trajković, Dragana Udovičić, Printscreen/youtube/PRVA

Trikovi trgovaca

Iz udruženja za zaštitu potrošača više puta su upozoravali da trgovac cene povećava pre sniženja, a onda ih tada fiktivno snizi. Na sniženju se često mogu naći i roba s greškom, oštećena roba ili čak artikli u najmanjim ili najvećim veličinama, koje retko kome odgovaraju. Činjenica je da se ovi trikovi teže uočavaju i zato prolaze kod mušterija.

Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže da trgovac mora da poštuje zakonsku regulativu kada je reč o rasprodaji, sezonskim sniženjima i akcijama jer za sve njih važe određena pravila.

"Rasprodaja može da se objavi samo ukoliko trgovac zatvara objekat ili se seli na drugo mesto i traje dok traju zalihe. Od sezonskih sniženja imamo zimsko i ovo letnje, koje može da traje najduže dva meseca. Trgovac ovde mora jasno da naglasi staru i novu cenu. Zabranjeno je oglašavanje prodajnih podsticaja kojim se oglašava navodna rasprodaja ili prividno sniženje cene robe ili usluga, obim sniženja ili sl., ako je roba bila ponuđena po ranijoj ceni u zanemarljivo kratkom periodu. Potrošači moraju biti obazrivi jer jedna petina asortimana treba da bude snižena po procentualnom sniženju koje je istaknuto", kaže Perinčićeva i dodaje:

Potrošač je navučen natpisima da uđe u radnju, lako može da poklekne i da smatra da kupuje po dobroj ceni jer je brzopleto poverovao poruci trgovca. Bitno je da potrošači budu razumni i obazrivi i da namenski idu u kupovinu".

Butik
Butikfoto: Filip Plavčić

Šta nam trgovci podvaljuju na sniženju

  • Pocepanu ili isflekanu odeću i obuću
  • Garderobu od pre nekoliko sezona
  • Robu koju ionako niko nije kupovao
  • Raspar - donji deo u jednom broju, a gornji u drugom

Koje trikove koriste trgovci

  • Oglase najviši procenat sniženja, a u prodaji je zanemarljiv broj artikala po toj ceni
  • Imaju malu količinu robe na sniženju
  • Snižena roba obično bude na kraju prodavnice, dok su na ulazu sezonski artikli po punoj ceni
  • Prvo podignu cene, pa iste snize
  • Stalne rasprodaje reklamiraju kao sezonske
  • Na sniženju su uglavnom samo mali ili najveći brojevi, koji retko kome odgovaraju

Bonus video:

03:40

POPUSTI SU ČIST PSIHOLOŠKI TRIK! Stručnjaci otkrivaju kakvu reakciju kod kupaca bude sniženja: NAROČITO SU RANJIVE ŽENE

(Espreso / Kurir / Aleksandra Kocić / Prenela: J.N.)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.