obratite pažnju
OVO SU RAČUNI KOJI ZASTAREVAJU NAKON GODINU DANA, ALI POSTOJI CAKA: Možete da se "vadite" samo pod 1 uslovom
Sud po službenoj dužnosti ne vodi računa o rokovima, o tome moraju da brinu potrošači
Dugovanja građana za račune za komunalne usluge, struju, kablovsku televiziju, mobilne i fiksne telefone zastarevaju u roku od godinu dana.
Međutim, dug može da bude naplaćen prinudno i nakon tog perioda, a jedini način da korisnik to izbegne je da uloži prigovor na vreme.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) ranije su istakli da ukoliko ih je neko tužio za zastarelo potraživanje, nikako ne treba da izbegavaju rešenje koje im stigne od izvršitelja.
Potrebno je dokaz o uplati čuvati u tom periodu, odnosno 12 meseci, za svaki slučaj.
Dešava se da građani slučajno ne plate neki račun ili možda nisu dobili opomenu. Ako se desi da ih neko tuži za zastarelo potraživanje i stigne im rešenje od izvršitelja, obavezno treba u roku od osam dana da ulože prigovor i da se pozovu na zastarevanje. Samo tako mogu da zaustave prinudnu naplatu potraživanja.
Ono što je važno da znamo jeste da institut zastare se ne primenjuje automatski, već isključivo kada se dužnik pozove na njega u roku od osam dana.
Ukoliko to ne učini na kraju će njegovi troškovi biti višestruko uvećani i dug će biti prinudno naplaćen.
Inače, Zakonom o zaštiti potrošača zabranjeno je da se korisnici uslovljavaju naplatom zastarelih potraživanja da bi im bila ponovo uključena, odnosno pružena usluga. Međutim, u praksi se to, ipak, dešava.
Sud po službenoj dužnosti ne vodi računa o rokovima, o tome moraju da brinu potrošači.
Bonus video: PAPRENI RAČUNI ZA STRUJU SU REZULTAT SISTEMSKE GREŠKE ILI MULJAŽE Gavrilović: Više od 40 odsto prigovora građana je OSNOVANO!
(Espreso/Blic/Prenela: D.S.)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!