šoping manija
KAKO DA STVARNO UŠTEDITE NA CRNI PETAK? Iz NOPS-a za Espreso savetuju potrošače NA ŠTA DA OBRATE PAŽNJU!
Pravna savetnica iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Nikica Matanović, za Espreso je objasnila kako da pametno kupujte na "Crni petak"
Platne kartice su spremne i nedelja lova na povoljne cene uveliko je krenula, dok će svoj vrhunac doživeti sutra 24. novembra, tokom Crnog petka. U ovom periodu svake godine sve vrvi od akcija i popusta koji su previše dobri da bi bili istiniti.
Iako je ovaj dan prvobitno nastao kako bi kupovina poklona za praznike bila olakšana, odnosno kako bi manje opteretila budžet, tokom godina su se akcije proširile na gotovo sve proizvode i usluge, pa mnogi čekaju baš ovaj datum kako bi pazarili novi kućni uređaj, novu jaknu ili uplatili zimovanje.
Kako je sve počelo?
Prvo pominjanje “Crnog petka” u kontekstu koji je danas poznat širom sveta vezuje se za Filadelfiju tokom 50-ih i 60-ih godina prošlog veka kada su tamošnji policajci sa zebnjom čekali ovaj dan jer se tokom njega stvarao saobraćajni kolaps zbog velikih gužvi koje su stvarali oni koji su dolazili u grad zbog ranih božićnih kupovina i da iskoriste popuste nakon Dana zahvalnosti.
A da li su popusti i realni?
Svake godine ekonomisti i savetnici za dugove upozoravaju da ljudi treba da troše samo ono što mogu da priušte nakon budžetiranja za stavke na svojim listama želja, dok su oni u digitalnoj industriji upozoravaju onlajn kupce da osiguraju da njihove lozinke zaštićene.
Pravna savetnica iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Nikica Matanović, za Espreso je objasnila da popusti i akcije tokom Crnog petka deluju jako primamljivo što potoršače lako može da navede da potroše više nego što su planirali pa čak i više nego što su njihove mogućnosti.
Prema njenim rečima najvažnija je da se ne kupuje impuslivno već planirano.
"Savet je da pre ovakvih akcija neko vreme, pošto se one dešavaju kontinuirano poslednjih godina u određenom periodu, pratite kretanja cena neko vreme ukoliko planirate da obavite neku veću kupovinu", kaže Nikica.
Kako dalje objašnjava, čest je slučaj se pojedine akcije ponekad veštački prave i da cena nije realna.
"Zapravo ta osnovna cena na koju se oglašava popust nije bila dovoljan vremenski period istaknuta u prometu i faktički to nisu prava ili realna sniženja", kaže sagovornica.
Za kraj savetuje da ne obavljamo impulsivnu kupovinu zavedeni samo oglasnom porukom i popustima, jer se često dešava da potrošimo mnogo više nego što smo planirali, a još češće da popust nije bio realan i da nismo prošli toliko jefitnije zapravo koliko smo očekivali.
Bonus video:
(Espreso)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!