ČIZME SU ZA SUVO VREME?! Reklamacije se sve češće ODBIJAJU, iz NOPS-a za Espreso otkrivaju kako da se ZAŠTITITE!
Nikica Matanović, Foto: Printscreen/RTS, Dragana Udovičić, Uroš Arsić, Espreso

zaštita potrošača

ČIZME SU ZA SUVO VREME?! Reklamacije se sve češće ODBIJAJU, iz NOPS-a za Espreso otkrivaju kako da se ZAŠTITITE!

Iako se čini da bi obuća koja je namenjena za hladan period trebalo da bude i vodootporna, nije tako

Objavljeno:
Jovana Nedeljković

Žaliti se na kvalitet obuće u današnje vreme je često neplodan posao. Svaka peta žalba potrošača odnosi se upravo na obuću, a broj odbijenih reklamacija je u velikoj prednosti.

Na adrese organizacija i udruženja zaštite potrošača najviše žalbi stigne u ovom periodu, odnosno između početka hladnog i vlažnog vremena i nove godine. Kupci se žale da im trgovci odbijaju reklamacije zimske obuće jer je ista propustila vodu ili se u najgorem slučaju oštetila usled dodira sa vodom.

Iako se čini da bi obuća koja je namenjena za hladan period trebalo da bude i vodootporna, nije tako.

Mnogo obuće koje ćete videti u prodavnicama, na deklaraciji ima oznaku da je namenjena za suvo vreme - što prodavcima omogućava apsolutnu zaštitu u slučaju reklamacija.

Deklaracija
Deklaracijafoto: Espreso

Kako je za Espreso objasnila pravna savetnica iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, Nikica Matanović, u poslednje vreme je veliki broj potrošača koji nisu uspeli da ostvare svoja prava zbog oštećene obuće.

"Ljudima se učini da je to obuća koja bi bila za namenu kao što je ovaj period koji je pred nama, za zimsko ili kišno vreme, ali ukoliko na samoj deklaraciji ne stoji da je ona namenjena za takvo vreme, odnosno stoji da je obuća samo za suvo vreme, potrošači takvu obuću ne mogu da reklamiraju ako ona propusti vodu ili se ošteti usled dodira sa vodom. U takvim slučajevima reklamacija bude automatski odbijena", kaže nam sagovornica.

Obuća
Obućafoto: Printscreen/RTS

Kako je dalje objasnila, reklamacija inače funkcioniše po principu povratka novca, zamene ili umanjenja u prvih 6 meseci, i popravkom nakom 6 meseci.

Potrošači na reklamaciju imaju prava uz fiskalni račun i u roku od dve godine od kupovine robe.

Što se tiče deklarisanja obuće, naša sagovornica savetuje da bi upravo to trebalo da nam bude vodilja prilikom kupovine.

"Pogledajte obavezno pre kupovine deklaraciju i šta na njoj piše, pa čak i ako vam se na prvi pogled učini da ta obuća može da trpi raznorazne uslove. Jedino vam je to sigurnost da možete da ćete moći da je reklamirate ukoliko ona propusti vodu", savetuje Nikica.

Nikica Matanović
Nikica Matanovićfoto: Printscreen/RTS

Prema rečima naše sagovrnice, ima slučajeva i da prodavci sami promene namenu obuće.

"Imali smo slučajeve žalbi, mada ređih, da na etiketi unutar obuće stoji da je ista vodootporna (ti natpisi su vrlo često na engleskom kada je obuća iz uvoza), dok na samoj deklaraciji piše da je obuća namenjena za suvo vreme. To ne bi smelo da se dešava, jer se radi o obmani. Proizvođač je taj koji određuje namenu obuće. Takve slučajeve smo uspešno rešavali u korist potrošača", tvrdi sagovornica i savetuje potrošače da ukoliko vide da je ušiveno na obući da je ona vodootporna, a ona nema ta svojsta, da se obrate organizaciji potrošača ili tržišnoj inspekciji zbog nepoštene poslovne prakse.

Bonus video:

01:40

AKO IMATE GARANCIJU, IGRAĆE SE SA VAMA KAO SA PING PONG LOPTICOM! Ristić otkrio sumanute propuste u Zakonu o zaštiti potrošača

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.