važno za sve
OGLASILI SE IZ NARODNE BANKE SRBIJE: Tiče se poskupljenja usluga od 1. SEPTEMBRA, obratite pažnju
Iako je najavljeno da će banke poskupeti usluge od 1. septembra, NBS do sada nije dobila obaveštenje od banaka o izmeni tarifa
Poskupljenje bankarskih usluga i provizija od 1. septembra je i dalje neizvesno, iako tada ističe tzv. "džentlmenski dogovor“ sa Narodnom bankom Srbije (NBS) o njihovom 'zamrzavanju' na godinu dana.
"U proteklom periodu nijedna banka nije dostavila obaveštenje o izmeni tarifa, odnosno uvođenje novih tarifa po kojima banke naplaćuje naknade za pružanje platnih usluga", navode iz NBS.
Da bi banke promenile, tj. povećale, tarife i naknade morale bi da o tome, u određenom roku, obaveste NBS i za to dobiju dozvolu. Narodna banka je takvu odluku donela prošle godine u avgustu, a sada podseća na te odredbe.
"Narodna banka Srbije je propisala i obavezu za banke da obaveste NBS o izmeni tarifa najkasnije 45 dana pre planiranog usvajanja tih izmena i da joj uz ta obaveštenja dostave svu propisanu dokumentaciju. Rok od 45 dana računa se od dostavljanja uredne dokumentacije. Ukoliko je zatražila dopunu dokumentacije, NBS može odrediti odgovarajući rok, koji ne može biti duži od šest meseci, pre čijeg isteka banke ne mogu dostaviti dopunjenu dokumentaciju", kažu za 24sedam u NBS.
S obzirom na to da je do 1. septembra ostalo nešto manje od 40 dana, postojeće naknade banaka se izgleda neće menjati. Barem ne odmah od 1. septembra...
Šta su pojedine banke poslale NBS?
Naime, kako su nam otkrili u NBS, nekoliko banaka je dostavilo obaveštenje o uvođenju novih proizvoda i usluga.
"S druge strane, nekoliko banaka je dostavilo obaveštenje o uvođenju novih proizvoda/usluga, kojim su dopunili paletu proizvoda i usluga. Uz navedeno obaveštenje banke su dužne bile da dostave propisanu dokumentaciju, uključujući i prikaz mehanizma formiranja cene novog proizvoda, kao i model ugovora o novom proizvodu koji će banka zaključivati s klijentom i reprezentativni primer ovog proizvoda, a koji sadrže sve elemente na osnovu kojih se mogu utvrditi uslovi pod kojima će se određeni proizvod/usluga koristiti, a naročito prikaz vrste i visine svih naknada i drugih troškova koji padaju na teret klijenta", objašnjavaju u NBS.
Bonus video:
(Espreso/Mondo/24sedam)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!