kupujemo, a ne znamo
Da li ste znali da možete da vratite robu bez fiskalnog računa?
"Ne mogu da vratim kupljeno, izgubio sam fiksalni račun."
OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!
Koliko ste puta ovo čuli?
E pa, nije tako. Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali da biste uspešnije ostvarili pravo na povraćaj novca ili reklamaciju, morate imati neki dokaz o kupovini - kopiju računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena trasankcija ili bar kod s kutije – objasnili su iz nadležnih službi.
Ovo je samo jedno od prava potrošača o kom ljudi ne znaju,a trebalo bi da znaju, jer kako se kaže "informisan potrošač je zaštićen potrošač". 2014. godine na snagu je stupio Zakon o zaštiti prava potrošača koji je ljudima u Srbiji dao brojne mogućnosti, ali je informisanost o ovom zakonu, nažalost, mala.
Evo nekih od stavki koje bi mogle da vas iznenade:
Ukoliko ste robu poručili preko interneta, imate rok od 14 dana da se predomislite!
6 meseci od kupovine robe, trgovci robu mogu da pošalju na servis samo ako vi pristanete na popravku, umesto zamene!
2 godine imate pravo na popravku i zamenu robe i bez garancije!
Ukoliko se na kasi pojavi viša cena od one koja je napisana na rafu, imate pravo da tražite da platite nižu, prikazanu cenu
Ako prodavac "pravi problem" tokom reklamacije, pošaljite je pismeno. Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori.
Ono što prodavac nikako ne sme je da od vas traži jedinstveni matični broj ili broj lične karte. Štiti vas Zakon o zaštiti podataka o ličnosti!
Svetski dan potrošača ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija (UN) i prvi put počeo da se obeležava 1983. Potrošači u Srbiji su, kako tvrde iz Nacionalne organizacije za njihovu zaštitu, još uvek daleko od standarda EU, a jedan od načina da se to menja je upravo - informisanost.
Ali, evo jedne pozitivne stvari:
- Više od 80 posto pritužbi i reklamacija koje potrošači podnesu trgovcima, rešava se u korist potrošača, dok je svega 2-3 procenta nezadovoljnih građana, izjavio je danas sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović pozivajući se na rezultate istraživanja PKS, ali i organizacija za zaštitu prava potrošača.
- To je jedan veoma visok procenat čak i u odnosu na prosek u Evropskoj uniji - kazao je on.
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!