POSKUPEO I SERVIS
NOVI UDAR NA KUĆNI BUDŽET: I ovo je POSKUPELO, tu je detaljan CENOVNIK, SPREMITE SE!
Mali servis se radi jednom godišnje, a veliki servis na 80.000 do 100.000 pređenih kilometara
Mnogi auto-servisi u Srbiji podigli su cene svojih usluga, a ovaj potez pravdaju poskupljenjem radnog sata majstora i održavanja mašina, delova i opreme.
Ko mora da odradi mali ili veliki servis na svom vozilu, treba da računa da su cene ovih usluga poskupele za oko 15 odsto.
Podsetimo i da su poskupele i vulkanizerske usluge, kao i gume i to za 20 odsto, a 1. novembar će uskoro, do kada bi letnje gume trebalo zameniti zimskim.
Doskoro je mali servis vozila s delovima koštao od 8.000 do 12.000 dinara, dok je sada od 12.000 do 16.000 dinara. Kad je u pitanju veliki servis vozila s delovima, cena je iznosila od 40.000 do 50.000 dinara, a sada košta od 50.000 do 60.000 dinara. Čitalac Kurira N. D. neprijatno se iznenadio kad je pozvao svog majstora da zakaže mali servis.
- Prethodni put kad sam radio mali servis za marku vozila "golf" cena je bila oko 8.000 dinara. Majstor mi je rekao da je ova usluga poskupela i da će me to sada koštati minimum 11.300 dinara. Ovo su neke stvari na kojima čovek jednostavno ne može da uštedi, prosto to mora da se uradi - kazao nam je Marko Lacmanović iz jednog prestoničkog auto-servisa i potvrdio da je došlo do poskupljenja.
- Na ovo poskupljenje su se auto-servisi odlučili jer je porasla cena radnog sata majstora. Ta cena je u nekim jačim kućama 80 evra, dok je u slabijim servisima cena radnog sata od 4.000 do 7.000 dinara. Deficit je majstora, mnogo njih odlazi na rad u inostranstvo, gde se sat plaća od 180 do 210 evra. Ostali razlozi za poskupljenje su i to što je sve poskupelo - mašine, njihovo održavanje, oprema, delovi, alat... Dakle, prinuđeni smo na poskupljenje - objašnjava Lacmanović.
Naglasio je da su ovo trenutne cene, kao i da je vrlo moguće da će doći do novog poskupljenja, s obzirom na to da rastu i cene svega onoga što se koristi prilikom servisa vozila. Mali servis se, podseća, radi jednom godišnje, a veliki servis na 80.000 do 100.000 pređenih kilometara.
- Vozači su iznenađeni zbog poskupljenja, ali ima posla. Mnogi traže mogućnost odloženog plaćanja i plaćanja na rate, biraju najjeftinije delove, biraju one auto-servise koje nude jeftinije usluge. S obzirom na to da je sve poskupelo, i vozači traže način da bar malo uštede - zaključio je Lacmanović.
Cene malog servisa
- mali servis s delovima sada košta od 12.000 do 16.000 dinara
- mali servis s delovima ranije je koštao od 8.000 do 12.000
- mali servis bez delova sada iznosi od 5.000 do 8.000
- mali servis bez delova je koštao od 3.000 do 5.000
Cene velikog servisa
- veliki servis s delovima sada košta od 50.000 do 60.000 dinara
- veliki servisa s delovima ranije je koštao od 40.000 do 50.000
- veliki servis bez delova sada je od 20.000 do 25.000
- veliki servis bez delova koštao je ranije od 15.000 do 20.000
Šta obuhvata veliki servis
- zamena zupčastog kaiša
- zamena klinastog kaiša
- zamena španera
- zamena vodene pumpe
- zamena antifriza
- zamena rolera
Šta obuhvata mali servis
- zamena motornog ulja
- zamena svih filtera u automobilu (filter vazduha, filter goriva)
- zamena svećica
- zamena grejača
- zamena tečnosti za kočnice
- zamena rashladne tečnosti
(Espreso/ Kurir)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!