UREĐAJ VAM JE "CRKAO" KADA JE NESTALA STRUJA? Iz EDS-a za Espreso otkrili kako da im PRIJAVITE nastalu ŠTETU!
Foto: Nemanja Pančić, Beta, Rina

OVO JE PROCEDURA

UREĐAJ VAM JE "CRKAO" KADA JE NESTALA STRUJA? Iz EDS-a za Espreso otkrili kako da im PRIJAVITE nastalu ŠTETU!

Iz Elektrodistribucije Srbije pojasnili su za Espreso šta potrošači treba da rade ukoliko im zbog nestanka struje pregori uređaj

Objavljeno:

Na društvenim mrežama nedavno je objavljena javna molba anonimnog stanovnika naselja Tranšped u Beogradu koji se požalio na česte nestanke struje.

Kako je naveo, u poslednjih mesec dana u ovom naselju, koje se nalazi prekoputa beogradskog naselja Zuce, nekoliko puta dnevno je nestajala na desetak minuta.

Istakao je i da su upravo ta česta isključenja dovela do toga da mu se pokvari muzičko pojačalo i bojler. Zato se putem društvenih mreža obratio sugrađanima u nadi da će ga neko od njih uputiti na pravu adresu za rešavanje ovog problema.

Kako bismo rešili ovu nedoumicu obratili smo se Elektrodistribuciji Srbije. Njihov odgovor prenosimo u nastavku:

Kome potrošači prvo treba da se obrate kada im prilikom nestanka struje pregori uređaj u domaćinstvu?

- Elektrodistribucija Srbije doo Beograd osigurana je polisom osiguranja od odgovornosti, kojom je pokrivena odgovornost za štete koje nastaju iz poslova i aktivnosti osiguranika, što podrazumeva štete nastale zbog pojave prenapona usled kvara na nultom provodniku, grešaka prouzrokovanim radovima iz delatnosti u nadležnosti našeg preduzeća i naknada štete se vrši preko osiguravajućeg društva. Ovo pravo se ne može ostvariti u slučaju kada je do kvara na elektrodistributivnoj mreži došlo usled delovanja više sile (grom, olujno nevreme i sl.), na koju se ne može uticati, navodi se u odgovoru Elektrodistribucije Srbije.

Struja
foto: Rina

Na koji način građani treba da prijave ovaj problem? Šta prilikom prijave treba da navedu?

- U slučaju nastanka štete po osnovu osiguranja od odgovornosti iz delatnosti, potrošač ima pravo da podnese odštetni zahtev Elektrodistribuciji Srbije doo Beograd na više načina:

· pisanom poštanskom prijavom, na adresu mesta poslovanja Ogranka koja je istaknuta na sajtu Elektrodistribucije Srbije doo Beograd;

· elektronskom prijavom, na adresu info.centar@ods.rs ili

· telefonskom prijavom, kontakt broj je istaknut na sajtu ODS

Takođe, potrošač se obavezuje da odštetni zahtev podnese kod osiguravača sa identičnim podacima koje je prijavio Elektrodistribuciji Srbije doo Beograd.

Ukoliko se odštetni zahtev podnese pisanom poštanskom ili elektronskom prijavom, zahtev treba da sadrži sve potrebne informacije o nastalom slučaju:

  • puno ime i prezime oštećenog;
  • tačnu adresu na kojoj se desila šteta;
  • datum i vreme nastalog događaja;
  • opis nastale štete;
  • kontakt telefon oštećenog

Koji je rok u okviru kojeg Elektrodistribucija Srbije treba da odgovori na ovu žalbu potrošača? Koji je rok predviđen za rešavanje ovog problema?

- Elektrodistribucija Srbije doo Beograd obaveštava potrošača u zakonskom roku (Zakon o zaštiti potrošača predviđa rok od 8 dana) da je odštetni zahtev uzet u razmatranje, obrađuje predmet za štetu kod potrošača i kroz izvršenu analizu događaja i u skladu sa Pravilima o radu distributivnog sistema, predaje izveštaj o uzroku nastanka štete u dalju proceduru/nadležnost kod osiguravača, navode iz EDS-a.

Kada se uvaži reklamacija odnosno žalba, na koji način će potrošačima biti refundirana šteta?

- Osiguravač vrši procenu štete kod potrošača i donosi Odluku o likvidaciji štete, a na osnovu koje se nadoknađuje visina procenjene štete, ukoliko ima osnova za naknadu iste, ističu iz EDS-a za Espreso.

plaćanje, Plaćanje računa, Račun, Struja, Infostan, Pošta
foto: Nemanja Pančić

Podsetimo, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije za naš portal ranije su istakli da je u slučaju nestanka struje i pregorevanja uređaja prava adresa za žalbe odgovoran pružalac usluge.

- Ukoliko potrošač dovodi u vezu nestanak struje kao uzrok kvara uređaja, prvi korak je reklamacija, pisanim putem, uz zahtev da se nastala šteta nadoknadi. Na reklamaciju je pružalac usluge dužan da odgovori, pisanim putem, najdalje za 8 dana, kaže za Espreso Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Ovo je regulisano zakonom o zaštiti potrošača, kao i podzakonskim aktima, kao što je na primer, Uredba o uslovima isporuke električne energije.

Struja
foto: Printscreen/Youtube/ GreatScott!, RTS Printscreen, Beta

Šta raditi kada nestane struja?

Nestanak struje ne škodi toliko uređajima u domaćinstvu koliko može štetiti nagli dolazak električne energije. Ovaj problem je posebno veliki ukoliko je prekid struje bio kratkotrajan.

Na taj način su uređaji posle nestanka struje nastavili da budu pod latentnim naponom, usled čega dolazi do nastanka opasnosti od oštećenja nekog od sklopova unutar uređaja, ili do crkavanja njihove unutrašnje zaštite.

Ako je nestanak struje najavljen za određeno vreme, unapred isključite sve uređaje iz struje pre nestanka.

Nagli prestanak napajanja u svim uređajima može da izazove oštećenja na, kao i iznenadni nalet struje kada se ponovo uključi. Ostavite jednu lampu uključenu u struju kako biste bili obavešteni kada ponovo dođe.

Zato se savetuje da prilikom nestanka električne energije isključite iz struje sve veće aparate u domu, poput televizora, računara i sličnih aparata, a manje samo možete da ugasite, poput lampi i radija.

Zašto je ovo važno? Ukoliko svi aparati ostanu uključeni, kada se struja vrati može doći do strujnog udara koji će spržiti elektronske naprave ili preopteretiti strujno kolo.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.