CRVENI STE U KREDITNOM BIROU? Ovo je postupak REKLAMACIJE, evo kome da se žalite ako ste na "CRNOJ LISTI"
Računi, Foto: Dragana Udovičić

mukotrpan proces

CRVENI STE U KREDITNOM BIROU? Ovo je postupak REKLAMACIJE, evo kome da se žalite ako ste na "CRNOJ LISTI"

Kome da se žalite kad vas stave na "crnu listu"?

Objavljeno:

Klijentkinja jedne banke, kao i mnogi drugi građani koji su na "crnu listu" Kreditnog biroa dospeli ni krivi ni dužni moraju da prođu mukotrpan proces kako bi možda mogli da sa nje budu skinuti.

Naime, Kreditni biro u Srbiji vodi pozitivne i negativne podatke, koji se brišu iz baze podataka u roku od tri godine, počev od dana izmirenja obaveze klijenta prema banci, odnosno raskida ugovora o korišćenju usluge. To bi značilo da ćete, od trenutka kada izmirite dug biti evidentirani kao neuredan platiša u naredne tri godine i nećete biti u mogućnosti da se ponovo kreditno zadužite u nekoj finansijskoj instituciji.

Dakle, ako čak i rešite da isplatite dug za koji vas banka tereti, u problemu ste naredne tri godine.

Druga opcija je reklamacija, a ovo su odgovori na sva pitanja i postupak.

1 / 7 Foto: Printscreen/RTS

Ko može promeniti podatak u izveštaju Kreditnog biroa?

- Podatak u izveštaju Kreditnog biroa može promeniti samo banka, odnosno drugi pružalac usluge koji je takav podatak stavio na raspolaganje sistemu Kreditnog biroa.

Na koji način fizička lica mogu reklamirati pogrešan ili neažuran podatak?

- U slučaju da je unet pogrešan podatak o obavezama građana kod banaka i drugih pružalaca usluga, predviđena je mogućnost reklamacije koja se podnosi na Zahtevu za ispravku-dopunu, koji se dobija pri izdavanju Ličnog izveštaja. Zahtev za izmenu podatka podnosi se na obradu i rešavanje reklamacije banci odnosno drugoj članici Kreditnog biroa, na koju se navedeni podatak i odnosi. Predviđeni maksimalni rok za ispravku podatka je 15 dana, ukoliko je zahtev opravdan.

Koje su obaveze banke, odnosno drugog pružaoca usluge, kod rešavanja reklamacije?

- Banke i drugi pružaoci usluge dužni su da obrade i zaključe reklamaciju, a zatim da preuzimanjem Kontrolnog izveštaja utvrde da li su u svojoj bazi izvršili izmenu pogrešno unetog podatka.

Koja prava imaju fizička lica u slučaju da banka ili lizing kompanija ne izvrši ispravku pogrešnog podatka?

- Na osnovu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, fizička lica treba da upute pisani prigovor banci ili lizing kompaniji. Ukoliko banka ili lizing kompanija odgovore negativno ili ne odgovore u roku od 15 dana, mogu se obratiti Narodnoj banci Srbije - Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga.

( Espreso / Informer )


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.