medveđa usluga
KAKO IZGLEDA KOMBINOVANA NASTAVA U PRAKSI? ''Roditelji rade DOMAĆE, petice se samo nižu''
Ovo pravilo važi za odeljenja koja imaju više od 16 učenika, onda se dele u dve grupe.
Početak drugog polugodišta za učenike osnovnih i srednjih škola u Srbiji poklopio se se novim talasom korone, koji je izazvao omikron soj. Skok broja zaraženih doveo je do odluke da se nastava odvija po kombinovanom modelu.
Ovo pravilo važi za odeljenja koja imaju više od 16 učenika, onda se dele u dve grupe.
Jedna grupa na nastavu u školu dolazi ponedeljkom, sredom i petkom, dok druga grupa tim danima nastavu prati na daljinu. Druga grupa časove u školi pohađa utorkom i četvrtkom, a prva je tim danima na onlajn nastavi.
Prvobitno je zamišljeno da učenici, koji određene dane ostaju kod kuće, taj dan nastavu pohađaju onlajn i prate časove na TV-u ili u dogovoru s nastavnicima "prelaze" gradivo. Teorijski se podrazumeva da adekvatno isprate nastavni plan i program bez obzira što nisu u školi, ali kako to zaista izgleda u praksi?!
Sudeći po iskustvima roditelja, taj dan koji učenici ne odlaze u školu, služi praktično za odmor i uglavnom deca ništa ne uče.
- Kombinovana nastava je kod nas bukvalno po sistemu "dan uče, dan odmaraju". Sin mi ide u jednu od boljih beogradskih gimnazija, ali onaj dan kada nisu na nastavi u učionici, deca praktično ništa ne rade. U dva ili tri dana koliko su na onlajnu tokom nedelje, desi se da možda tek dva ili tri časa moraju da se "uključe". Nema ni govora o tome da se uživo prati nastava na kompjuterima. Mnogi nastavnici im samo na mejl pošalju naslov lekcije koju treba da pripreme, nauče. Još gore je bilo prošle godine kada se kombinovana nastava odvijala po sistemu "nedelju dana u školi, nedelju dana na onlajnu". Tada su imali praktično celu sedmicu slobodnu - ispričala je za "Blic" N. V. majka jednog beogradskog gimnazijalca.
Kako kaže, raspitivala se kod prijatelja da li je takva situacija i u drugim školama.
- Shvatila sam da je situacija skroz šarena. U nekim školama je isto ili slično kao u gimnaziji moga sina, ali ima i onih gde đaci kada su na nastavi od kuće moraju od prvog do poslednjeg časa da budu uključeni i uživo prate predavanja iz škole - dodala je naša sagovornica.
Ovim tvrdnjama idu u prilog i činjenice koje nam je dostavila mama, čije dete ide u jednu novobeogradsku osnovnu školu.
- Kada učenici idu onlajn, onda je to praktično škola za roditelje. Mame i tate obavljaju sve njihove domaće zadatke, ako ih uopšte ima i petice se samo nižu. Tako je na kraju polugodišta u odeljenju mog sina, koji je sedmi razred, od 24 učenika 15 bilo odličnih i 9 vrlodobrih. Srednja ocena odeljenja je 4,62! Jednostavno je nerealno da u sedmom razredu nemate nijednog dobrog, da ne govorimo o dovoljnim učenicima. Ocene ispod četvorke ne postoje, kada se nastava odvija onlajn.
- Nije problem samo u deci, mnogi nastavnici za čas pređu po tri četiri lekcije i onda se podrazumeva da je gradivo savladano, a učenici nemaju pojma. Pojedini koriste situaciju, pa su na višemesečnom bolovanju, škola ne pronalazi zamenu. Moje dete prošlo polugodište nije mesecima imalo engleski, pred kraj polugodišta pojavila se nastavnica, uredno dala kontrolni kao da je svaki dan bila tu, podelila neke proizvoljne ocene i tu se sva priča završava. Rupe u znanju niko ne pominje - zaključuje majka sedmaka.
Roditelji deci čine medveđu uslugu
- Roditelji deci čine medveđu uslugu tako što uče za njih. Na maloj maturi ocene im neće mnogo pomoći, tražiće se znanje koje deca nemaju. Kovid nam je sam po sebi dovoljno poremetio život i narušen nam je obrazovni sistem, deca na onlajnu ništa ne uče, kad dođu u školu ništa ne znaju. Ovo zvuči strašno ali je zaista tako. Najteže je deci koja su ove godine sedmi i osmi razred, ti učenici već dve godine imaju ogromne rupe u svom znanju, to je za njih nenadoknadiv gubitak. Da ne pričamo o deci koja se razbole, pa ih mesecima nema u školi. Stanje je više nego alarmantno - kaže za Blic nastavnica engleskog jezika Marija J.
Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" u nedelji od 20. do 26. januara 2022. godine broj obolele dece školskog uzrasta od šest do 18 godina je bio 5.480. Nije poznato koliko je zaraženih nastavnika u ovom trenutku, ali je činjenica da i manjak zdravog nastavnog kadra dodatno ugrožava već i ovako desetkovanu nastavu.
(Espreso/Blic)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!