uticaj pandemije na modu
KOLIKO SRBI BACAJU ODEĆU? Razlikujemo se od OSTATKA EVROPE!
"Ljudi dosta prate obućare, krojače koji obnavljaju garderobu, obuću i ti zanati su prilično popularni, što govori da prosečan potrošač u Srbiji ne baca, ne odriče se tako lako svoje odeće i obuće", dodaje Gavrilović
Pandemija je uticala na sve životne sfere, pa i na modu.
Navike potrošača su se, u skladu sa situacijom, promenile i sve je zastupljenija kupovina robe preko interneta.
TV Prva je istraživala koliko ljudi u Srbiji kupuju garderobu i šta rade sa odećom za koju više nema mesta u ormanima.
Svi imaju makar neki komad odeće koji su obukli jednom ili nijednom. Nekada u plakaru čuvamo i iznošene stvari koje nam je jednostavno žao da bacimo. Ali dođe trenutak kada zauzimaju previše prostora i tada tražimo pravi način da ih se rešimo.
Nekada se kupovina polovne odeće izbegavala, danas je to sastavni deo svakog garderobera i ostavlja utisak visoke mode. Mamini i bakini odevni komadi postali su obavezni.
"Roba koja se u inostranstvu nosi možda i neko kratko vreme, na kraju završi ovde kod nas, tako da naši građani nemaju otpor ni prema tome. Mladima je bitno da to ima neku svoju firmu, brend, a mislim da im nije toliko bitno da to bude novo, sa etiketom, jer svakako se sa etiketom i ne nosi", kaže Dejan Gavrilović iz udruženja "Efektiva".
Iako u Zapadnoj Evropi ljudi mnogo novca izdvajaju za kupovinu tekstila, u Srbiji je situacija ipak malo drugačija. Potrošači ne kupuju u toj meri, a kad se kupuje manje – manje se i baca.
"Ljudi dosta prate obućare, krojače koji obnavljaju garderobu, obuću i ti zanati su prilično popularni, što govori da prosečan potrošač u Srbiji ne baca, ne odriče se tako lako svoje odeće i obuće", dodaje Gavrilović.
Prosečan Evropljanin svake godine kupi 26 kilograma tekstila, dok 11 kilograma baci.
(Espreso / Tv Prva)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!