ZABRINJAVAJUĆE!
"Upisuju srednju školu, a ne znaju ni da čitaju, ni tablicu množenja", OSNOVCI se nisu proslavili OCENAMA
Iako nismo radili neku analizu, činjenica je da je znanje lošije nego pre izbijanja pandemije
Manje znanja, a više izostanaka, zaključak je analize uspeha u prestoničkim osnovnim i srednjim školama na prvom tromesečju.
Iz prosvetnih udruženja upozoravaju da je krajnje vreme da prosvetne vlasti nešto preduzmu. Škole su ušle u treću godinu rada u nenormalnim uslovima, deca izgubila radne navike i odgovornost, a znanje nikad nije bilo manje. Tako se dešava da među đacima koji upisuju srednju školu ima onih koji ne znaju da čitaju i tablicu množenja, pišu Novosti.
Prema rečima Milorada Antića, predsednika Foruma srednjih stručnih škola Beograda, prosek ocena na prvom preseku je manji, ali bez jedinica. Kako navodi primetan je porast broja izostanaka, kao i neocenjenih učenika. On ističe da đaci trenutnu situaciju koriste kao izgovor da ne dolaze u školu. Tako su razlozi izostanaka, najčešće, da neko u porodici ima koronu ili da su bili u kontaktu sa kovid-pozitivnim.
Đaci ne znaju da uče
- Dve godine se ocene poklanjaju, deca su izgubila radne navike i odgovornost. Upisuju srednju školu, a ne znaju da čitaju i tablicu množenja. Situacija u pojedinim stručnim školama je katastrofalna. Đaci ne znaju da uče. Apelujem na direktore škola, pedagoge, psihologe i razredne starešine da se uozbilje jer je najveća odgovornost na njima. Mora se uključiti i Ministarstvo prosvete i nešto preduzeti, jer nam iz škola izlaze generacije koje nemaju znanje - upozorova Antić.
On ističe da se deca moraju motivisati da uče, da se neko mora baviti time što ne dolaze u školu, da ocenjivanje mora biti prema pokazanom znanju. Antić navodi da je prosečna ocena uspeha đaka u srednjim stručnim školama od 2,5 do 3, dok je u gimnazijama oko četvorke, što je manje nego u periodu pre pandemije.
- Iako nismo radili neku analizu, činjenica je da je znanje lošije nego pre izbijanja pandemije - kaže Aleksandar Markov, predsednik Foruma beogradskih gimnazija.
- Imamo situaciju gde i nastavnici i učenici jure za ocenama. To će se videti već na maloj maturi, ako ne bude smanjen kriterijum kao prošle godine, kao i na prijemnim ispitima za upis na fakultet. Nesumnjivo je da su znanje i veštine koje đaci stiču u školi skromni.
I Markov navodi da je i u gimnazijama bio primetan veći broj izostanaka, kako se bližilo tromesečje.
I osnovci baš podbacili
Ništa bolja situacija nije bolja u osnovnim školama. Analiza uspeha na tromesečju pokazala je da je prosek u većini škola niži za pola ili čak jednu ocenu. Poređenje je sa uspehom đaka pre pandemije.
Ima i škola, kako osnovnih tako i srednjih, u kojima direktori ne žele da priznaju da je uspeh lošiji, iako je to notorna činjenica, plašeći se da će tako naškoditi ugledu škole.
Bonus video:
(Espreso/Novosti)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!