KLASIČNE HIDRAULIČNE KOČNICE ODLAZE U ZABORAV? Pojavili se neki novi vetrovi u AUTOMOBILSKOJ INDUSTRIJI
Ilustracija, Foto: Profimedia

automobili

KLASIČNE HIDRAULIČNE KOČNICE ODLAZE U ZABORAV? Pojavili se neki novi vetrovi u AUTOMOBILSKOJ INDUSTRIJI

Prvi izveštaji govore da je kočenje s novim kočnicama by-wire mnogo uglađenije, da nema vibracija

Objavljeno: 18:53h

Brake by-wire sistem ili kočenje sa žicom je sistem koji vam je možda poznat iz nekih davnih vremena, primera radi 2005. i Mercedesove E klase koja je imala mnogo problema s ugrađenim Boschevim sistemom. Na kraju se Mercedes vratio klasičnim kočnicama.

Bosch je tada pripremio sistem koji je imao klasične hidraulične kočnice, ali i elektronsku vezu između pedale kočnice i samih kočnica.

Kako piše Revija HAK, proizvođač kočnica Brembo sada najavljuje gotovo potpuno elektrifikovani sistem, hidraulički akutatori su smanjeni i redukovani samo za upotrebu na prednjim točkovima na vozilima s velikom masom. U Brembu tvrde da će za deset godina sve kočnice premium marki biti by-wire.

Novi proizvod zove se Sensify, a hidrauliku menjaju električni motori koji stežu i otpuštaju kočione pločice. Sistem je puno manji i kompaktniji od klasične hidraulike.

U odnosu na klasične hidrauličke kočnice put kočenja je kraći za 11 metara pri zaustavljanju od 120 km/h do nule.

Prvi izveštaji govore da je kočenje s novim kočnicama by-wire mnogo uglađenije, da nema vibracija… Takođe, velika prednost je efikasnija rekuperacija energije kod električnih vozila.

(Espreso/B92)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.